۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴

معاون وزیر راه خبر داد؛

سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور و حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز پنجشنبه ۲۴ تیر با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اسکله‌ای که امروز در بندر شهید رجایی افتتاح می‌شود با ۳۱ هزار پس کرانه برای پذیرش کشتی‌های کانتینری تا ۱۸ هزار TEU آماده پهلوگیری است.

وی افزود: بعد از ۵۰ سال ناوگان لایروب خریداری و نوسازی می‌شود. این دو فروند کشتی لایروب مدرن ترین ناوگان لایروبی دنیا بوده که یک فروند آن برای لایروبی پای اسکله‌های بندر چابهار و دیگری برای بندر بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو فروند لایروب از رسوب گذاری اسکله جلوگیری کرده و از مهمترین تأسیسات حوزه دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی به کشتی‌های نفتکش امروز در بندر شهید رجایی به بهره برداری می‌رسد که در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار دارد.

راستاد خاطرنشان کرد: ۳۴۰ قرارداد BOT اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان در بنادر به امضا رسیده است. برخی از آنها شامل سرمایه گذاری در ساخت انبارهای چند منظوره نگهداری کالا در بندر امام و کارخانه ساخت کنستانتره صنایع معدنی در بندر امیرآباد می‌شود که آغاز حرکت بنادر به سمت بنادر نسل سوم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر تجهیز بنادر نیز گام‌های بزرگی برداشته ایم، تصریح کرد: سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی به سازندگان داخلی در تاریخ صنایع دریایی کشور بی نظیر است و با این کار زنجیره تولید صنایع در کشور فعال می‌شود.
وی افزود: امروز ۱۶ پروژه بندری و دریایی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۵۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

راستاد گفت: علیرغم تحریم‌ها و کرونا، لحظه‌ای ورود و خروج کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری آنها متوقف نشد.

کد خبر 5258498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha