۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

مدیر کل هواشناسی گیلان:

استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا شنبه ادامه دارد

استقرار هوای خنک در گیلان/ بارش ها تا شنبه ادامه دارد

رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه استقرار هوای خنک در استان، گفت: بارش باران تا روز شنبه در گیلان ادامه دارد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی ناپایدار و استقرار هوای خنک در گیلان است، افزود: بنابراین تا روز شنبه، به تناوب در بعضی نقاط بارندگی (گاهی رگباری)، وزش باد شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی شدید خواهد بود، افزود: رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان با توجه به شدت بارش‌ها، گفت: از روز شنبه با تضعیف و خروج سامانه بارشی، کاهش ابر و روند افزایش دما طی هفته آینده مورد انتظار است.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، آسیب به سازه‌های سست، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به برخی شالیزارها را پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه طی امروز و فردا دریا نیز برای انجام فعالیت‌های مرتبط و گردشگری نامناسب است، گفت: در برخی از ساعات ارتفاع موج دریا به بیش از یک متر و ۷۰ سانتی متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان امروز بین ۲۲ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان است، گفت: آسمان شهر رشت نیز برای امروز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات بارندگی، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

کد خبر 5258675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha