گزارشی ازنشست دوحه؛

پرونده‌های سرنوشت‌ساز و کمیته ۱۴ نفره

پرونده‌های سرنوشت‌ساز و کمیته ۱۴ نفره

دو طرف درگیر در افغانستان امروز شنبه در دوحه با تشکیل یک کمیته ۱۴ نفره مساوی برای بررسی مفاد مذاکره در پرونده‌های سرنوشت ساز توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره که این نشست را پوشش می‌داد تلاش کرد تا این گونه بگوید که جلسه دو طرف در یک فضای مثبت برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، دور جدید گفتگوها بین دولت افغانستان و گروه طالبان امروز در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.
عبدالله عبدالله رئیس کمیته آشتی افغانستان و رئیس هیئت دولتی در سخنانی گفت که ایجاد صلح نیازمند همراهی و نرمش هر دو طرف است. وی همچنین این موضوع را اضافه کرد که شرایط کنونی برای صلح آماده و مهیاست. وی ادامه داد که ملت افغانستان تنها بازنده هرگونه درگیری و عدم رسیدن به یک راهکار سیاس برای برون رفت از بحران خواهد بود. از سوی دیگر ملأ عبدالغنی رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت طالبان تمامی تلاش خود را برای ایجاد صلح به کار خواهد گرفت.

پرونده‌های سرنوشت‌ساز و کمیته ۱۴ نفره

وی با بیان اینکه گفتگوهای بین افغانی از ۱۰ ماه پیش آغاز شده است تاکید کرد که طالبان اجازه نخواهد داد تمامیت ارضی افغانستان در خطر قرار گیرد.

این در حالی است که روسیه نیز عصر روز جمعه اعلام کرد که آماده است برای آغاز مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیر در افغانستان وارد عمل شود. وزیر خارجه روسیه در کنفرانس "آسیای میانه و جنوبی؛ روابط مشترک منطقه‌ای" که به میزبانی ازبکستان برگزار شد این مطلب را بیان کرد و گفت که مسکو تمامی تلاش خود را برای تسهیل گفتگو بین طرف‌های درگیر در افغانستان بکار خواهد گرفت.

کد خبر 5259936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha