۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

ولایتی:

نخبگان افغانستان توطئه‌های دشمن را ناکام خواهند گذاشت

نخبگان افغانستان توطئه‌های دشمن را ناکام خواهند گذاشت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: نخبگان و فرهیختگان افغانستان با آگاهی از نیت شوم دشمنان، توطئه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولایتی در نشست مجازی «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ افغانستان در مسیر صلح، امنیت و توسعهT گفت: تاریخ افغانستان آکنده از رشادت‌ها و مقاومت مردم در برابر استعمارگران و سلطه جویان از زمان حمله ارتش سرخ شوروی سابق تا مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و ناتو بوده است.

وی افزود: مردم افغانستان همواره در مقابل هرگونه تجاوز و زیاده‌خواهی ایستادگی کردند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب در مقابل اراده و ایستادگی آنان، شکست خوردند و مجاهدان افغانستان، فداکاری‌ها و رشادت‌ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: افغانستان به عنوان کشوری اسلامی، دارای ملتی شجاع و غیور و مهد شیرمردان و مبارزان دلاور و علمای بزرگی است که در مبارزه با اشغالگری، استقلال و سرافرازی، تاریخ معاصر این کشور را رقم زدند، بزرگانی، چون احمد شاه مسعود، عبدالعلی مزاری، برهان الدین ربانی، مولوی منصور و حدود یک و نیم میلیون شهید دیگر که مانند ستارگانی درخشان در آسمان این کشور می‌درخشند.

وی با انتقاد از رویکرد آمریکا در حمله نظامی به افغانستان، ۲۰ سال اشغال این کشور و اعزام صدها هزار سرباز و میلیاردها دلار بودجه افزود: آمریکا به جای آبادانی، رونق و شکوفایی، آثار زیانبار و سنگین، جنایت‌ها و فجایع بسیاری را در این کشور مرتکب شد و برغم توهمات اولیه با سرافکندگی و ذلت، کشور مجاهدان سرافراز را ترک می‌کند.

دبیرکل جنبش جهانی بیداری اسلامی گفت: البته باز در تلاش اند هر آن چه را که از آبادی بر جای مانده تخریب کنند و با تحریکات شیطانی در میان مردم شریف افغانستان، تفرقه ایجاد کنند، اما نخبگان و فرهیختگان افغانستان با آگاهی از نیت شوم آنان، توطئه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری میان آحاد ملت شریف افغانستان است که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشتند و دارند.

وی گفت: متاسفانه تجربه بیش از ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد با تحریک بیگانگان، جنگی خونین و فراگیر میان اقوام مختلف افغانستان که هزاران سال با یکدیگر با دوستی و مسالمت زندگی کردند، روی داده و خسارات عظیم و غیر قابل جبرانی در پی داشته است به این علت باید با هوشیاری برای تقویت برادری، گام برداشت.

کد خبر 5261452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha