۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹

امام جمعه خمینی شهر:

سفره‌ جود و احسان پروردگار در روز عرفه گسترانیده می‌شود

سفره‌ جود و احسان پروردگار در روز عرفه گسترانیده می‌شود

خمینی شهر - امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه سفره‌ جود و احسان پروردگار در روز عرفه گسترانیده می‌شود، گفت: باید نهایت بهره معنوی را از این روز بزرگ که جزو اعیاد مسلمانان است داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی بعدازظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از دختران ورزشکار و چند تن از بانوان شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: روز عرفه، روز نیایش است و در این روز از خدا طلب معرفت می‌کنیم.

وی افزود: روز عرفه گرچه به اسم عید نامیده نشده اما از اعیاد بزرگ دین اسلام است، در این روز خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره‌های جود و احسانش را برای آنها گسترده است.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه عرفه روزی است که خدا بندگانش را به عبادت و طاعت خویش دعوت کرده و سفره جود و احسانش را برای آنان گسترده است، گفت: خواندن دعای عرفه امام حسین (ع) از اعمال مهم این روز و دارای مضامین بلندی است و انسان باید با خواندن آن در عبارات این دعای عظیم تأمل کند تا بهره معنوی خود را افزایش دهد.

عفاف و حجاب محدود نباید به یک هفته محدود شود

وی در ادامه حضور در جمع بانوان محجبه را افتخار برشمرد و افزود: از اول آفرینش ستر و پوشش وجود داشته است و بر این اساس عفاف و حجاب نباید محدود به یک هفته نباید باشد و باید این مهم را در جامعه در طول سال با برنامه‌ریزی اصولی فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: کلمه عفت در آیات قرآن به کار رفته که پرهیز از انجام امور ناشایست مانند چشم دوختن به ناموس دیگران، غیبت، تهمت، دروغ و غیره را شامل می‌شود.

حجاب فقط ویژه بانوان نیست

وی با بیان اینکه بحث حجاب فقط ویژه بانوان نیست، ادامه داد: در جامعه اسلامی هم زنان و هم مردان باید در پوشش خود رعایت اصول شرعی را داشته باشند.

امام جمعه خمینی شهر خاطرنشان کرد: حجاب، مصونیت است و ممنوعیت حساب نمی‌شود و کسانی که آن را محدودیت می‌دانند در اشتباه بزرگی هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از نوجوانان دختر ورزشکار و چند تن از بانوان شهرستان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5262559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha