۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۸

نماینده پوتین در امور افغانستان:

احتمال تسخیر مجدد تمامی افغانستان به دست طالبان دور از ذهن نیست

احتمال تسخیر مجدد تمامی افغانستان به دست طالبان دور از ذهن نیست

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان طی سخنانی هشدار داد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح افغانستان، احتمال غلبه مجدد طالبان بر تمامی خاک این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان طی سخنانی هشدار داد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح افغانستان، احتمال غلبه مجدد طالبان بر تمامی خاک این کشور وجود دارد.

بر اساس این گزارش، کابلوف تاکید کرد که در صورت عدم مشاهده هیچ گونه پیشرفت واقعی و عملیاتی در جریان مذاکرات صلح بین الافغانی، توازن سیاسی و نظامی در این کشور به سود طالبان بر هم خواهد خورد.

وی همچنین در ادامه هشدار داد: آنگاه غلبه آنها (طالبان) بر این کشور یک چشم‌انداز واقعی به نظر خواهد رسید.

نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور افغانستان در عین حال تاکید کرد که طالبان تا به اینجا امکان تصرف شهرهای بزرگ افغانستان را نداشته است و گفت: تاکنون، طالبان در تسخیر مراکز مهم اداری در استان‌های افغانستان ناتوان بوده است. من نمی‌توانم بگویم که در آینده نزدیک آنها قادر به در دست گرفتن اداره دو یا سه مرکز حکومتی خواهند بود یا خیر، اما آنها آنقدر قدرتمند نیستند که بتوانند این مراکز را تسخیر کرده و از همه مهمتر، برای بلند مدت، کنترل این مراکز را در استان‌های بزرگ افغانستان در دست بگیرند.

کد خبر 5262575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha