۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

تبدیل خراسان رضوی به سکوی مهم صادرات کشور

تبدیل خراسان رضوی به سکوی مهم صادرات کشور

مشهد ـ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت تصویب و ایجاد منطقه آزاد سرخس، این منطقه می‌تواند به سکوی مهم صادرات کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با استاندار خراسان رضوی، به ظرفیت‌های صادراتی خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب منطقه آزاد سرخس و ظرفیت‌های منطقه‌ای به جهت ایجاد مهم‌ترین منطقه صادراتی شمال شرق کشور، این منطقه در صورت تصویب نهایی می‌تواند به سکوی مهم صادرات کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: در خصوص موضوعات مربوط به مناطق آزاد سرخس- دوغارون و مازندران، به دلیل تجمیع مناطق مذکور در یک لایحه توسط دولت، برای رفع ایرادات شورای نگهبان نیازمند تفکیک مناطق مذکور در لایحه دولت هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که در هفته‌های اخیر این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است، افزود: ایرادات شورای نگهبان در خصوص تشکیل منطقه آزاد مازندران و نیز منطقه آزاد سرخس- دوغارون را برطرف کردیم، همچنین با رأی مثبت به تفکیک گزارش کمیسیون به صحن علنی، امکان تسریع در رسیدگی برای رفع ایرادات شورای نگهبان جهت تصویب نهایی برای مناطق مذکور فراهم شد.

وی به ارائه درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برای ایجاد این مناطق آزاد به ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: موافقت اولیه دولت در خصوص درخواست دبیرخانه اخذ شده و نیازمند تأیید و ارائه گزارش توسط دولت به مجلس شورای اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: پیگیری‌های انجام شده در خصوص حل مشکل منطقه آزاد سرخس از سوی مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی می‌تواند سرآغاز اتفاقات مثبتی در استان خراسان رضوی و استان‌های همجوار برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق آزاد باشد.

در پایان این نشست مقرر شد نشست مشترک استاندار خراسان رضوی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، نمایندگان شورای نگهبان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هفته آینده در کمیسیون اقتصادی برگزار شود تا جمع‌بندی نهایی در این خصوص انجام شود.

کد خبر 5263299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha