۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

استاندار خراسان شمالی:

توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی نتیجه سفر رهبر انقلاب به استان است

توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی نتیجه سفر رهبر انقلاب به استان است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر سال ۹۱ رهبر انقلاب به استان، گفت: این سفر برکات زیادی داشت که توسعه حوزه علمیه یکی از این موارد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر دو شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: نقش محوری و ارزشمند طلاب و علما در جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این گروه مانند دژ محکم در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: نقش روحانیون در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر شعور و ارزش‌های اسلامی پر رنگ بوده و همواره عامل ایجاد انگیزه و همبستگی عظیم برای حرکت پشت سر رهبر انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به حوادثی مانند دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف دیگر، افزود: در تمام موارد نقش برجسته علما مشاهده می‌شود لذا حوزه علمیه به عنوان مرکز ایجاد محتوا و نشان دهنده راه مطرح است.

شجاعی گفت: جامعه امروز و نسل جدید به خروجی حوزه‌های علمیه جهت رسیدن به جامعه اسلامی نیاز اساسی دارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: تحقق بیانیه گام دوم بدون ایفا نقش حوزه علمیه غیر ممکن است.

وی مقدمه رسیدن به پیشرفت را فعالیت‌های جهادی دانست و افزود: انگیزه‌های دینی موتور محرک فعالیت‌های جهادی است.

شجاعی تصریح کرد: انگیزه‌های اسلامی باعث شد نظام شاهنشاهی نابود شده و بتوانیم ۸ سال در مقابل جهان ایستادگی کرده و یک وجب خاک را واگذار نکنیم.

استاندار خراسان شمالی روحانیون را مهم‌ترین ارکان ایجاد انگیزه اسلامی در مردم دانست و گفت: متخصصان دین می‌توانند انگیزه‌ای همراه با علم و منطق به مخاطبان ارائه دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ اشاره داشت و تاکید کرد: این سفر موجب پیشرفت چشمگیر استان در حوزه‌های مختلف شد که توسعه حوزه‌های علمیه با شتاب بیشتر از جمله برکت‌های این سفر است.

کد خبر 5266064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha