۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹

قدردانی سفیر فنلاند از فرهنگسرای نیاوران در برگزاری یک نمایشگاه

قدردانی سفیر فنلاند از فرهنگسرای نیاوران در برگزاری یک نمایشگاه

سفیر فنلاند در تهران با اهدای یک اثر از نمایشگاه عکس آلوار آلتو معمار فنلاندی به رئیس فرهنگسرای نیاوران از همکاری این مجموعه در برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، کیو نوروانتو سفیر فنلاند در تهران با تقدیر از مجموعه فرهنگسرای نیاوران در برگزاری نمایشگاه عکاسی آلوار آلتو، دو جلد کتاب به کتابخانه تخصصی هنر این مجموعه اهدا و بنابر تفاهمنامه فی مابین بر ضرورت استمرار همکاری‌های فرهنگی دو جانبه در زمینه‌های مربوطه در فنلاند تاکید کرد.

نمایشگاه عکس آلوار آلتو معمار صاحب نام فنلاندی از ۲۰ تیر ماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپا شد. این نمایشگاه با همکاری بنیاد آلوار آلتو، فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند در تهران برگزار می‌شود.

معمار فنلاندی آلوار آلتو (۱۹۷۶–۱۸۹۸) به معماری منظر از بعد توپوگرافی می‌نگریست و همواره ویژگی‌های خاص محیط پیرامون را نقطه آغازین کار خود قرار می‌داد. او بر روی محوطه سازی محیط اطراف ساختمانهای خود به عنوان بخشی از ادامه طراحی داخلی ساختمان کار می‌کرد.

نمایشگاه آلتو متمرکز بر موضوعاتی مانند درک محیط و کانتور، طبیعت و استفاده از سنگ بستر، پوشش‌های گیاهی و آب و همچنین نحوه برخورد آلتو با باغ‌ها و تراس‌های محصور تمرکز دارد. طی سالهای ۷۰-۱۹۶۹ آلتو پس از سفر به ایران موزه هنری جدیدی را برای ایران طراحی کرد که قرار بود در دامنه کوه‌های زاگرس در شمال شیراز، در دشتی سرسبز بالای تپه‌ای کوچک ساخته شود.

این نمایشگاه که حدود ۴۰ عکس بایگانی شده از مجموعه‌های بنیاد آلوار آلتو را شامل می‌شود بسان پلی‌ست میان جنبه‌های اصلی تفکر معماری منظر آلتو و طراحی موزه هنر شیراز که هرگز به مرحله ساخت نرسید.

کد خبر 5267936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha