۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰

استاندار آذربایجان غربی:

پایانه جدید مرز رازی خوی بهمن امسال افتتاح می شود

پایانه جدید مرز رازی خوی بهمن امسال افتتاح می شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق قول پیمانکار طرح، پایانه جدید مرز رازی خوی بهمن امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر جمعه در بازدید از روند ساخت پایانه مرزی رازی خوی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم در حوزه مرزی شمال آذربایجان غربی هزینه می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه افتتاح این طرح، مهمترین اقدام در راستای توسعه منطقه به شمار می‌رود ادامه داد: دولت اعتبار خوبی برای اجرای این طرح گذاشته و پروژه نیز، هفت درصد بیشتر از پیش بینی صورت گرفته پیشرفت داشته است.

شهریاری گفت: پیش از این، پایانه مرزی رازی خوی وضعیت خوبی نداشت و مسافران، آن را با آن سوی مرز مقایسه می‌کردند که با اجرای طرح جدید پایانه، این وضعیت بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند.

همچنین عملیات گازرسانی به شهر مرزی قطور در شهرستان خوی روز جمعه با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، در گازرسانی به قطور، حدود ۴۵ کیلومتر لوله گذاری خواهد شد و طی آن یک ایستگاه CGS نیز برای این شهر احداث می‌شود.

هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبار این پروژه برای اجرای آن و مابقی نیز صرف خرید اقلام لازم برای اجرا هزینه خواهد شد.

همچنین استاندار آذربایجان غربی در سفر به خوی از طرح تعریض جاده خوی – قطور – رازی بازدید کرد.

مرز رازی یکی از مرزهای ایران با ترکیه در شهرستان خوی است که طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت آن شامل راه دسترسی از خوی تا قطور و رازی و همچنین پایانه جدید مرزی انجام شده است.

کد خبر 5268944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha