۹ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۲۴

پوشش زنده روز هشتم المپیک؛

تفتیان از صعود به نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ بازماند

تفتیان از صعود به نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ بازماند

هشتمین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک با شکست تیم ملی بسکتبال ایران برابر فرانسه و بازماندن حسن تفتیان از صعود در رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز شنبه با رقابت ورزشکاران ایران در چند رشته پیگیری خواهد شد که در اولین ساعات صبح تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر فرانسه به میدان رفت و با متحمل شدن سومین شکستش در این مسابقات از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۱۷:۲۰: تفتیان: ۲۰ روز قبل از المپیک کرونا گرفتم

سن تفتیان پس از ناکامی در رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌های دوومیدانی المپیک توکیو گفت: من ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو، با برگشت از فرانسه به ایران، یک فاجعه برایم رخ داد. کرونا گرفتم و به همین دلیل دو هفته‌ای تمرین نکردم و تحت درمان بودم. ماده ۱۰۰ متر هم خیلی حساس است.

۱۶:۱۳: حسن تفتیان از صعود به نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر بازماند

رقابت‌های دوومیدانی سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو بعدازظهر امروز شنبه با برگزاری رقابت‌های دو ۱۰۰ متر در مرحله مقدماتی پیگیری شد که حسن تفتیان از ایران در گروه آخر دور مقدماتی دوید.

حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر ایران در گروه ششم از مرحله مقدماتی به مصاف رقبایش رفت و با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه چهارم شد.

۱۴:۳۴: رقبای علی آقامیرزایی در قایقرانی مشخص شدند

در ادامه رقابت‌های قایقرانی بازی‌های المپیک، مسابقات بخش آب‌های آرام از روز ۱۱ مردادماه در توکیو آغاز می‌شود. ایران با یک نماینده مرد در بخش کایاک در این رویداد حاضر هست.

علی آقا میرزایی المپین کشورمان روز دوشنبه ۱۱ مردادماه در گروه خود در دور مقدماتی با حریفانی از فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت خواهد کرد.

۱۲:۴۰: عذرخواهی IOC از ایران به خاطر درج اشتباه محل تولد یک ورزشکار

مسئولین کمیته بین‌المللی المپیک به اشتباه مقابل گزینه محل تولد نماینده تیراندازی کشورمان در بخش بیوگرافی ورزشکاران (سایت بازی‌ها) عنوان رژیم اشغالگر قدس را درج کرده بودند که با اعتراض شدید و پیگیری شفاهی و مکتوب کادر سرپرستی کاروان، موضوع ساعاتی پس از مشاهده این اشتباه اصلاح شد.

پس از اصلاح این اشتباه در سایت؛ کمیته بین‌المللی المپیک طی ایمیلی عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرد که بخشی از این نامه به شرح زیر است:

«امیدوارم عذرخواهی صمیمانه ما را بابت اشتباهی که توسط شرکت پیمانکاری زیر مجموعه بازی‌ها صورت گرفت بپذیرید. این شرکت مسئول جمع آوری اطلاعات محتوایی سایت بازی‌ها بود و این مورد اشتباه را انجام داده است. شک نداشته باشید که موضوع، اشتباهی کاملاً سهوی بوده و در اولین فرصت مورد تذکر شما اصلاح شد. ممنونیم که صمیمانه ما را درک می‌کنید.»

۱۱:۳۶: گریه‌های نجمه خدمتی بعد از ناکامی / در جایی که تخصص دارم قرار نگرفتم

نجمه خدمتی پس از حذف شدن از مرحله مقدماتی تیراندازی با تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بانوان اظهار داشت: ما حتماً باید با فشنگ تمرین کنیم تا لگد سلاح و وزش باد را کنترل کنیم و در نهایت بهترین عملکرد را داشته باشیم اما به خاطر نداشتن تجربه، کارمان سخت شد.

وی ادامه داد: وقتی باد شروع شد کمی شرایط سخت شد طوری که باید از نظر ذهنی خودم را بیشتر آماده می‌کردم.

این ملی پوش تیراندازی در پاسخ به این سوال که این نداشتن فشنگ‌ها چقدر در عملکرد شما تأثیر داشت؟ " گفت: اگر متوجه شده باشید سطح رکوردها بالا بود و تمام فینالیست‌ها ورزشکاران قدری هستند که هر روز با فشنگ تمرین می‌کنند، آنها در مهد تیراندازی کار خود را دنبال می‌کنند. آمریکا و آلمان از جمله این کشورها هستند، بعید می دانم کسی از آسیا فینالیست شده باشد.

خدمتی افزود: خودم شش نمره اختلاف داشتم اما تمام تلاشم را کردم و از این بیشتر ناراحت هستم که برخی تیرهایم با بدشانسی از دست رفت. تیرهایم ۹.۹ می‌خورد که اگر ۱۰ می‌خورد رنکینگم بالاتر می‌رفت و می‌توانستم به فینال برسم.

۱۰:۲۵: خدمتی و کرم‌زاده از صعود بازماندند

نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده امروز (شنبه) در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی با تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت بانوان، به رقابت با حریفان پرداختند.

در این ماده که ٣٧ ورزشکار حضور داشتند خدمتی با ١١۶۵ امتیاز هجدهم شد و کرم‌زاده نیز با ثبت امتیاز ١١۶٣ در رده بیست‌ودوم ایستاد.

بدین ترتیب این دو تیرانداز کشورمان با عدم حضور در جمع هشت نفر برتر از راهیابی به مرحله بعد بازماند.

۰۷:۰۸ پایان کار تیم ملی بسکتبال در المپیک با شکست برابر فرانسه

دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فرانسه در پایان چهار کوارتر با برتری ٧٩ بر ٦٢ فرانسوی‌ها به پایان رسید. آنها در کوارترهای اول، دوم و چهارم پیروز شدند و نتیجه کوارتر سوم را به ایران واگذار کردند.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فرانسه به این شرح است:

ایران ۶۲ - فرانسه ۷۹

کوارتر اول: ٢٢ بر ١٧ (فرانسه)
کوارتر دوم: ٢٢ بر ١٠ (فرانسه)
کوارتر سوم: ٢٠ بر ١۶ (ایران)
کوارتر چهارم: ١٧ بر ١۵

نتایج رقابت دیگر ورزشکاران ایران در روز هشتم در همین خبر به روز رسانی خواهد شد....

کد خبر 5269137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      چرا صنایع نظامی ما برای ساختن فشنگ خاص تیراندازی سلاح های ورزشی اقدام نمی کند؟..بعید می دانم ساختنش مشکل باشد!!!