۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۱۹۸ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند

۱۹۸ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند

شاهرود - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، گفت: هم اکنون ۱۹۸ بیمار با تشخیص کرونای قطعی در بیمارستان های شهرستان های شاهرود و میامی بستری هستند.

رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۸ بیمار کرونایی با تشخیص قطعی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، بیان کرد: روند شیوع شدید کرونا در پیک پنجم سبب شد تا مراجعه و تشخیص قطعی بیماری کرونا یکباره اوج بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراجعان و بیماران متأسفانه نام خانوادگی مشترک دارند و این نشان می‌دهد که در دورهمی و مهمانی‌ها درگیر بیماری کرونا شده‌اند، ابراز کرد: علی رغم تمام هشدارها متأسفانه همچنان مردم از تجمعات و مهمانی‌ها دوری نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه ۱۴۵ مورد جدید ابتلای به کرونای در شهرستان‌های شاهرود و میامی به ثبت رسیده است، تاکید کرد: این میزان یکی از بیشترین تعداد بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت از ابتدای بروز کرونا محسوب می‌شود که نشان از تاخت و تاز بی محابای کرونا دارد.

چمن با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی به علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: ۴۰ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: تا تاریخ دهم مردادماه مجموعاً ۴۶ هزار و ۹۵۰ دوز واکسن کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به گروه‌های هدف تزریق شده و روند واکسیناسیون برای متولدان بالای ۱۳۴۵ ادامه دارد اما باید گفت تزریق واکسن به معنای رها کردن کامل پروتکل‌ها و عدم استفاده از ماسک نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته در چنین روزهایی تعداد مراجعه کنندگان با علائم مشابه کرونا در شهرستان شاهرود و میامی روزانه پنج الی هشت نفر بود که امروز به ۳۱۰ نفر رسیده که نشان از شرایط وخیم شرق استان سمنان دارد.

در استان سمنان دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود وجود دارد.

کد خبر 5270901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha