۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۰

کارشناس مسائل سیاسی:

اقتصاد حلقه ای ضعیف در زنجیره بلند اقتدار ملی است

اقتصاد حلقه ای ضعیف در زنجیره بلند اقتدار ملی است

رشت- کارشناس مسائل سیاسی، اقتصاد را حلقه ای ضعیف در زنجیره بلند اقتدار ملی دانست و گفت: رئیس جمهور باید با تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و صادرات تولیدات داخلی برای کشور تولید ثروت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاالدین بروجردی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب بلوغ سیاسی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به نمایش گذاشته شد، بیان کرد: در جریان برگزاری انتخابات و برخلاف کشورهای مدعی دموکراسی، نوعی از عقلانیت و بلوغ عقلانی و سیاسی در کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ساختار سیاسی کشور به گونه‌ای است که جایگاه رهبری حلال مشکلات بین قوا بوده و به جامعه آرامش می‌دهد، افزود: کشورهای غربی و حتی منطقه آرامش فعلی حاکم بر کشور را ندارند و جمهوری اسلامی الگوی موفقی است و تجارب خوبی در زمینه ایجاد وفاق ملی دارد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثار و رشادت و شهادت ملت است، تصریح کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود از کوچک‌ترین بخش یعنی شورای روستا تا ریاست جمهوری دخالت دارند و این بدان معناست که مردم سالاری دینی به طور جدی در کشور دنبال می‌شود.

بروجردی یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی را مردم سالاری دینی دانست و تاکید کرد: ظرفیت عظیم جوانان در بخش‌های علمی و فنی می‌تواند در بخش‌های سیاسی کشور نیز اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه حلقه ضعیف در زنجیره بلند اقتدار ملی، اقتصاد است، گفت: رئیس جمهور جدید مسئولیت سنگینی دارد و باید با رفع موانع و تغییر قوانین دست و پاگیر و ارتباط قوی با کشورهای همسایه و صادرات تولیدات داخلی برای کشور ثروت آفرینی کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید هم ارز با طرف غربی در مذاکرات جلو رفت، اضافه کرد: حجت را بر غرب تمام کرده‌ایم و آنها باید تحریم‌ها را یکباره بردارند و راستی آزمایی شوند و سپس از موضع اقتدار با آنها مذاکره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و معیشت مردم نباید با سیاست و مذاکره با غرب گره خورد، افزود: امکانات گسترده‌ای در کشور داریم که باید با یک حرکت جهادی هوشمندانه و با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان از آن بهره گرفت.

کد خبر 5273306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha