۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

دادستان مرکز آذربایجان شرقی خبرداد؛

رهایی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۴ سال با رضایت ولی دم

 رهایی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۴ سال با رضایت ولی دم

تبریز- دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری همکاران دستگاه قضایی و رضایت اولیای دم مقتول پرونده قصاص نفس مددجوی زندان تبریز پس از ۱۴ سال منجر به رضایت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو اظهار داشت: زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۴ سال با رضایت ولی دم از مجازات رهایی یافت.

وی افزود: این زندانی به جرم قتل عمد به مجازات قصاص نفس محکوم شده بود و بیش از ۱۴ سال در زندان محبوس است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر و تلاش اکیپ اخذ رضایت مجموعه دادسرا و زندان، ولی دم مقتول با حضور در دفتر دادستانی تبریز رضایت خود را نسبت به محکوم علیه اعلام کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجدانه همکاران قضائی دادسرای تبریز، مدیر، مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف زندان تبریز و ریش سفیدان محل، ادامه داد: مشارکت و ورود ریش سفیدان و معتمدین محل به این امر خیر بسیار مؤثر و سازنده بوده و قابل قدردانی است.

علیلو اضافه کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از ارزشهای دینی و معیارهای اخلاقی بوده که اگر در جامعه نهادینه شده و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد جامعه قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه سال جاری این پنجمین پرونده محکوم به قصاص نفس است که منجر به سازش و اخذ رضایت می‌شود.

در ادامه حمید عباس زاده مدیر زندان مرکزی تبریز با اشاره به عزم اداره مددکاران و تلاشگران عرصه اصلاح و تربیت دراین حرکت ارزشمند گفت: این پرونده با پیگیری یک ساله مددکاری ختم به سازش شد و مصمم هستیم در کنار اجرای دستورالعمل‌های سازمانی به عنوان یک انسان دغدغه مند درخواست‌های سایر مددجویان را پیگیری می نمائیم.

کد خبر 5273800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha