۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۴

وزیر علوم عنوان کرد؛

الزام ساماندهی مراکز پژوهشی و مؤسسات وابسته وزارت علوم

الزام ساماندهی مراکز پژوهشی و مؤسسات وابسته وزارت علوم

وزیر علوم گفت: بحث ساماندهی مراکز پژوهشی و مؤسسات وابسته وزارت علوم باید صورت گیرد و این ساماندهی شامل ادغام، تجمیع و الحاق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، در هفدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: نظارت یکی از ارکان مهم حاکمیتی وزارتخانه است و باید مورد توجه قرار گیرد. نظارت و ارزیابی مؤسسات از رهاشدگی آنها جلوگیری می‌کند. این توفیق مرهون تلاش‌های مرکز نظارت و ارزیابی است که باید از آن تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در این دوره تلاش کردیم به نتایج کار مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت بیشتر از گذشته توجه کنیم، تصریح کرد: گروه بزرگی متشکل از حدود ۱۰۰۰ نفر اعضای هیئت علمی در کشور با این مرکز همکاری می‌کنند و این یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های غیر متمرکز وزارت علوم است.

وزیر علوم درباره گزارش ارزیابی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اگر ارتباط بخش‌های ستادی با مراکز تحقیقاتی وابسته به ستاد بیشتر شود این مؤسسه‌ها رشد و تعالی بیشتری می‌یابند و می‌توانند کمک بزرگی برای ستاد در تحقق اهداف وزارت باشند، ضمن اینکه اثربخشی آنها افزایش خواهد یافت. در این صورت هم اعضای هریک از مؤسسات احساس بالندگی خواهند داشت و هم ستاد در پیشبرد امور موفق‌تر خواهد بود. این داد و ستد فکری بین ستاد و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت، جایگاه و اثربخشی آنها را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، انطباق عملکرد پژوهشگاه‌ها با اهداف پیش‌بینی شده می‌تواند کمک‌کننده باشد و در این راستا ارزیابی درونی در کنار ارزیابی بیرونی اثر مفیدتری خواهد داشت.

غلامی با اشاره به اینکه هیأت امنا از ارکان اصلی برنامه‌ریزی مؤسسات است و توجه به سوابق مصوبات هیأت امنا و فعالیت‌های آن نیز بسیار مهم است و باید بررسی کرد هیئت‌های امنا چقدر در پیشبرد اهداف مؤسسات نقش داشته‌اند.

وی با توجه به سناریوهای مطرح برای آینده این پژوهشگاه خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی مراکز پژوهشی و مؤسسات وابسته وزارت علوم باید صورت گیرد و این ساماندهی شامل ادغام، تجمیع و الحاق است که لازم است ارتباط وثیقی بین گزارش‌های ارزیابی و فرایند ساماندهی ایجاد شود.

کد خبر 5274421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      2 1
      جامعه دانشگاهی انتظار دارد وزیر علوم از همان بدو بر مسند نشستن سوار بر کار شود و نه پس از 7.5 ونیم سال و در زمان کمتر از 6 ماه مانده از عمر خود که بیشتر کارها ریل گذاری به دولت بعدی است و همه آنها نیز تجربه نشان داده تخریب خواهند شد. پیام به وزیر بعدی
    • علی آذری IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 1
      خداقوت وزیر بی لیاقتی که در حق کارمندان ظلم بزرگی کردید.
    • فرهاد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 0
      اگر وزیر محترم علوم رزومه علمی قوی داشتند(که البته در سایت دانشگاه همدان چنین چیزی مشاهده نشد) و اگر زودتر چنین برنامه ای ارائه می کردند(نه لزوما در روزهای پایانی وزارتشان) شاید می شد به نکات اشاره شده (که بسیار کلی و غیر تخصصی به آن پرداختند) امیدی داشت.