۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد؛

لزوم راه‌اندازی رشته‌های جدید در حوزه‌های علمیه

لزوم راه‌اندازی رشته‌های جدید در حوزه‌های علمیه

بندرعباس - رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم راه‌اندازی رشته‌های جدید در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ماه ذی الحجه و قرار گرفتن دهه امامت و ولایت در این ایام گفت: ذی الحجه از ماه‌های معنوی و ارزشمندی است که روزهای پایانی آن اختصاص به اهل بیت عصمت و طهارت یافته است. از خداوند می‌خواهیم که چون دل‌های ما متوجه اهل بیت (ع) است ما را با آن بزرگواران محشور سازد.

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برخی نکات مطرح شده از سوی حجت الاسلام عبادی زاده اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره امام سجاد (ع) حرکتی ستودنی بود که در زمانه ما و در نوع خودش نادر است، البته در هر برهه‌ای دست یافتنی بود اما این کار همت بلندی می‌خواست تا مدیریت و پیگیری شود که خوشبختانه نام هرمزگان، بندرعباس درخشید و روحانیون استان قدم‌های خوبی برای این کنگره و بسط آن در کشور برداشتند که امید می‌رود در سطح جهانی نیز چون چراغی روشنایی بخشد.

وی تصریح کرد: اینکه توصیف و متن صحیفه با ادبیات مناسب به زمان و زمانه تقدیم شود اهمیت فراوانی دارد. بسیاری از گنجینه‌های ما چه در زمینه فقه، اصول، کلام آنگونه که شایسته است معرفی نشدند، همچنین آثار سترگی چون نهج‌البلاغه و صحیفه که آن را به گروه‌های مختلف و هدف در جامعه منتقل نکرده‌ایم و باید بیش از پیش در این عرصه فعال باشیم، این کنگره سرآغازی برای تحقق این حرکت است، ضمن اینکه افتتاح ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه امروز صورت می‌پذیرد نیز گامی در راستای تحقق این هدف است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه خطاب به حجت الاسلام عبادی‌زاده گفت: نکته دومی که در مباحث شما مطرح شد رشته‌های تخصصی حوزه بود که ما استقبال می‌کنیم که همه برنامه‌ها در حوزه قم متمرکز نباشد. اعتقاد بر این است که بتوانیم این برنامه‌ها را توسعه دهیم اما بعضاً به دلیل پاره‌ای از مشکلات، کم کاری‌ها گاهی یک رشته تخصصی داریم اما هنوز برایش سرفصل نداریم.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان هرمزگان وجود دارد پیشنهاد می‌کنم با ظرفیت‌هایی که حتی با استان شما مرتبط نیستند تعامل برقرار کنید تا در اختیار طلاب قرار بگیرد چراکه مهمترین رکن یک مرکز مدیر شایسته است. رشته تخصصی یک مدیر توانمند و قابل می‌خواهد که مراحلی از تحصیل را گذرانده باشد.

کد خبر 5274450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha