۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خبر داد؛

نخستین برداشت مکانیزه محصول برنج در شهرستان رودبار

نخستین برداشت مکانیزه محصول برنج در شهرستان رودبار

رودبار- مدیر جهاد کشاورزی رودبار از اولین برداشت مکانیزه برنج از نوع رقم هاشمی درسطح هشت هکتار از شالیزارهای روستای کوکنه بخش بلوکات خبر داد.

سروش ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان رودبار و کشت محصولاتی چون گندم، جو و کلزا، برداشت برنج در برخی از شالیزارهای شهرستان رودبار کمی، دیرتر از دیگر شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری بهینه از شالیزارهای رودبار از اهداف مهم جهاد کشاورزی است، افزود: شهرستان رودبار مستعد کشت و تولید انواع محصولات زراعی است و برنج از جمله محصولات مهمی بوده که در شهرستان در سطحی معادل سه هزار و ۳۷۵ هکتار به عنوان محصول اول کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با تاکید بر اینکه در سال جاری بیش از ۸۵ درصد کشت برنج در شهرستان به صورت مکانیزه صورت گرفته است، تصریح کرد: برداشت برنج به صورت مکانیزه علاوه بر کاهش سختی کار تا حد زیادی باعث کاهش ضایعات برنج می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: این امر در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران را در پی دارد و پیش بینی می‌شود در کنار کشت مکانیزه و استفاده از ارقام اصلاح شده امسال شاهد تولید بیش از ۱۲ هزار تن شلتوک با میانگین عملکرد دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در مزارع شهرستان باشیم.

وی افزود: پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار رودبار نیز در زمینه کشت برنج فعالیت دارند.

کد خبر 5274875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha