۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

۸ فقره آتش‌سوزی در تابستان ۱۴۰۰ در مراتع کرمانشاه رخ داده است

۸ فقره آتش‌سوزی در تابستان ۱۴۰۰ در مراتع کرمانشاه رخ داده است

کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: هشت فقره آتش‌سوزی در تابستان ۱۴۰۰ در مراتع این استان رخ داده است.

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در تابستان ۱۴۰۰ هشت فقره آتش سوزی در سطح مراتع شهرستان‌های پاوه، صحنه و ثلاث باباجانی با ۴۶.۵ هکتار سطح سوخته رخ داده است.

وی افزود: خشکسالی، رعد و برق، رها کردن اشیا آتش‌زا در مراتع و جنگل‌ها، مشکلات قومی و قبیله‌ای که بر سر اختلافات خانوادگی منجر به آتش زدن مراتع و یا باغات شده، ورود آتش‌سوزی از مرزهای کشورهای همسایه و انفجار بقایای به‌جای مانده از جنگ از جمله دلایل وقوع آتش‌سوزی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اطلاع رسانی، آموزش، ابلاغ دستورالعمل‌ها به دهیاران و فرمانداری‌ها و تجهیز مردم، نهادها و همکاران اقداماتی بوده که این اداره کل برای جلوگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها انجام داده است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک اکیپ لباس نسوز و در ۱۴ شهرستان امکانات جدید در حوزه حریق و آتش سوزی در اختیار مردم و ادارات قرار گرفته و تجهیز و مدیریت هوانیروز برای پشتیبانی هوایی در آتش سوزی‌ها انجام شده است.

کولانی خاطرنشان کرد: نیروهای مردم‌نهاد، سمن‌ها، تشکل‌ها، کوهنوردان و دلسوزان منابع طبیعی در آتش‌سوزی‌ها همراه نیروهای منابع طبیعی حضور فعالی داشته و حتی پیشرو بودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: آموزش‌های چهره به چهره و اطلاع‌رسانی توسط نشریات و خبرگزاری‌ها بازخورد خوبی داشته و مردم همکاری مناسبی با منابع طبیعی استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: بارها به مردم تذکر داده شده که در آتش‌سوزی‌ها در کنار نیروهای منابع طبیعی حرکت کنند و جلوتر از آنها پیشروی نکنند تا خطرات جانی و مالی به وجود نیاید.

کولانی تصریح کرد: مردم، حاشیه‌نشینان جنگل‌ها، رانندگان و کسانی که به نوعی با مراتع و جنگل‌ها ارتباط دارند، باید از مراتع حفاظت کرده و در نظر داشته باشند که با از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل‌ها خشکسالی و کمبود آب بیشتر نمود پیدا می‌کند.

کد خبر 5275834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha