۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل:

۱۹ هزار اردبیلی در آزمون تعیین صلاحیت مهارت آموزی شرکت کردند

۱۹ هزار اردبیلی در آزمون تعیین صلاحیت مهارت آموزی شرکت کردند

اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: تمامی استانداردها در برگزاری آزمون آنلاین مهارتی در استان اردبیل رعایت شده که ۱۹ هزار نفر در این آزمون شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز امامی عصر شنبه در نشست هماهنگی رؤسای ادارات زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ۲۵ مرکز مهارتی و حرفه‌ای دارد که ۱۹ مرکز ثابت، چهار مرکز سیار و دو مرکز جوار واحدهای صنعتی مشغول ارائه خدمات هستند.

وی به فعالیت ۱۰۲ نیروی قراردادی و ۱۸۶ نیروی رسمی در فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۴۱ پرسنل فنی و حرفه‌ای بخشی از نیروها حق‌التدریس هستند که در مراکز آموزشی و مهارتی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای در بخش آموزش اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی به علاقمندان ارائه شده که بیش از ۱۵ هزار نفر از این دوره‌های آموزشی عمدتاً به شکل کاربردی و در قالب طرح تکاپو استفاده کردند.

امامی نیازسنجی و توجه به تهیه سند مهارت را از رویکردهای فنی و حرفه‌ای استان در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها اعلام کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌ها، مراکز ثابت و سیار روستایی، جوار پادگان‌ها، زندان‌ها و همچنین جوار واحدهای صنعتی به علاقمندان ارائه شده است.

وی از شرکت ۱۹ هزار نفر در آزمون تعیین صلاحیت برای یادگیری و مهارت‌آموزی خبر داد و خاطر نشان کرد: اکثر این آزمون‌ها به صورت آنلاین در بخش تئوری و با نوبت‌بندی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت عملی برگزار شده که موفقیت شرکت‌کنندگان از استان اردبیل را در مسابقات ملی مهارت شاهد بودیم.

امامی افتخارآفرینی عرفان ممی‌زاده از دانشکده فنی و حرفه‌ای را در رشته تأسیسات در سطح ملی یادآور شد و اضافه کرد: با خروج از تمرکزگرایی در برگزاری این مسابقات در حال حاضر مسابقات ملی مهارت با همکاری دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی، کاربردی برگزار می‌شود تا یک جمع کثیری از علاقمندان را در بر بگیرد.

وی با بیان اینکه در ۲۵ مرکز آموزشی استان ارائه فعالیت‌های مهارتی و آموزشی و برگزاری آزمون‌های آنلاین مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: ۸۰ درصد مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل مجهز به برگزاری آزمون آنلاین هستند.

امامی به مدیریت سه تا چهار ماهه خود در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت سعی کردیم تا از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی همکاران در حل مشکلات و معایب استفاده کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به توزیع نامناسب نیروی انسانی در مراکز مختلف و خالی بودن برخی از مراکز از مربیان و نیروهای شایسته آموزشی خبر داد و اظهار کرد: سعی کردیم در انتصابات شایستگی‌ها مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن در توزیع اعتبارات و منابع نیز توجهی جدی به شهرستان‌ها و مناطق محروم داشته باشیم.

در این جلسه نمایندگان آموزشگاه‌های آزاد و مربیان نیز دیدگاه‌های خود را در حوزه‌های چالشی پیش رو مطرح کردند که نماینده آموزشگاه‌های آزاد به پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی به آموزشگاه‌ها، تعطیلی ۱۵ ماهه این مراکز و همچنین ضرر و زیان آموزشگاه‌های آزاد بر اثر تعطیلی‌های مکرر در شیوع کرونا به عنوان آسیب‌های جدی و دغدغه‌های اساسی اشاره کرد.

نماینده مربیان نیز ضرورت تجهیز پایگاه‌ها به امکانات مدرن، ارتقا توانمندی‌های آموزشی و همچنین پرداخت حقوق و مزایای مناسب به نیروها، اصلاح ساختار مراکز معتبر مهارتی و توسعه آموزش‌های فضای مجازی را به عنوان یک ضرورت یادآور شدند.

کد خبر 5276030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha