۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی خبر داد؛

راه‌اندازی بخش ۱۰۰ تخته ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان رضوی

راه‌اندازی بخش ۱۰۰ تخته ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان رضوی

مشهد ـ رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: با هدف پشتیبانی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقابله با کرونا، بیمارستان رضوی بخش ویژه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ تخت را تجهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن محور با اعلام خبر راه‌اندازی بخش ویژه بیماران کرونا در بیمارستان رضوی، اظهار کرد: بیمارستان رضوی از آغاز شیوع کرونا در کشور به دستور تولیت آستان قدس رضوی در سه بخش نیروی انسانی، تجهیزاتی و همچنین پذیرش بیماران در قسمت‌های مختلف بیمارستان، همراه و یاور دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وی ادامه داد: تنها در یک مرحله، تجهیزات پزشکی جدیدی به ارزش ۲ میلیارد تومان از طرف بیمارستان رضوی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شده است.

۸۳ تخت بستری و ۱۷ تخت ویژه

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و نیاز مبرم به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، این بیمارستان به‌عنوان مرکز درمانی زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، اقدام به راه‌اندازی بخش جدیدی با ۸۳ تخت بستری و ۱۷ تخت با تجهیزات ویژه پزشکی کرده است.

وی افزود: در کنار ساختمان‌های فاز یک و دو بیمارستان، با تغییر کاربری یکی از ساختمان‌های دیگر و تجهیز آن به ۲۰ تخت بیمارستانی، فضایی جدید برای تزریق سرپایی آمپول «رمدسیویر» بیماران کرونایی ایجاد شده که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کند و به طور میانگین امکان ارائه خدمات به ۳۰۰ بیمار در طول شبانه‌روز را دارد.

یک سوم تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی

محور با بیان این‌که با توجه به شرایط خاص کرونا در شهر مشهد، یک سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان رضوی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، یادآور شد: به دلیل نیازهای سایر بیماران، دو سوم فضای بیمارستان رضوی برای ارائه سایر خدمات درمانی از جمله جراحی‌های اورژانسی، جراحی قلب و همچنین انجام زایمان اختصاص دارد تا مردم بتوانند با آرامش و در فضایی مجزا از بیماران کرونایی، به این بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 5279271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha