۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

امام جماعت حسینیه سیدالشهدا خبر داد؛

اجرای طرح «کاسبان امام حسینی» در قزوین

اجرای طرح «کاسبان امام حسینی» در قزوین

قزوین_امام جماعت حسینیه سیدالشهدا گفت: کاسبان میدان خشکبار قزوین طرح «کاسبان امام حسینی» را در محل کسب خود برپا کردند.

حجت الاسلام رضا قلندری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح کوچه امام حسینی و کاسبان امام حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه ترویج مکتب حسینی محدود به قشر و صنف خاصی نمی‌شود ما در سال جاری تصمیم گرفتیم ترویج فرهنگ حسینی را این بار میان کاسبان انجام دهیم و با همکاری خود کاسبان، میدان خشکبار (محله مغلواک) را میزبان عزای حسینی کنیم.

امام جماعت حسینیه سیدالشهدا اذعان کرد: مراسم کاسبان حسینی در دهه اول محرم ساعت ۱۲ الی ۱۳ در میدان خشکبار برگزار می‌شود که بانیان این مراسم نیز خود کاسبان هستند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص ایام محرم افزود: شیوع کرونا سبب کمرنگ شدن مراسم حسینی شده بود و با توجه به اینکه کمرنگ شدن این مکتب باعث می‌شد فرزندان ما از این مکتب فاصله بگیرند و کمتر با این فرهنگ آشنا شوند تصمیم گرفتیم مراسم حسینی را در مجامع کوچک‌تر اما با کیفیت بهتر در کوچه‌ها برگزار کنیم.

این مسئول ابراز کرد: با اجرای طرح کوچه امام حسینی اهالی کوچه داوطلبانه بانی می‌شوند تا مراسم را برگزار کنند، مراسم نیز با ذکر مصیبت، روضه و زیارت عاشورا همراه می‌شود و در حین مراسم ما شاهد آن هستیم که فرزندان ما و چه بسا کودکان اهل تسنن که در کوچه حضور دارند با به دست گرفتن پرچم اباعبدالله و پای روضه نشستن چطور با این مکتب ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح کوچه‌های حسینی شور و شوق حسینی را این بار در کوچه‌ها زنده کرد و ما شاهد آن هستیم که مردم چطور از این طرح معنوی استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام قلندری تصریح کرد: در گذشته ماه محرم بیشتر در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها تجلی پیدا می‌کرد اما امروز عطر محرم در کوچه‌های شهر نیز جاری است.

وی در پایان گفت: با توجه به استقبال گسترده از طرح کوچه‌های امام حسینی ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در صورت صلاح دید ستاد استانی کرونا امکان برگزاری این طرح در دهه‌ی دوم محرم نیز وجود دارد.

کد خبر 5281661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha