۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

رئیسی:

خروج آمریکا از افغانستان به فرصتی برای احیای صلح وامنیت تبدیل شود

خروج آمریکا از افغانستان به فرصتی برای احیای صلح وامنیت تبدیل شود

رئیس جمهور تاکید کرد: شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در گفتگو با وزیر امور خارجه گفت: شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل گردد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی امنیت، ثبات و رفاه را حق مردم افغانستان دانسته و تاکید کرد: ایران برای برقراری ثبات که نیاز نخست امروز افغانستان است تلاش خواهد کرد و به‌عنوان کشور همسایه و برادر، همه گروه‌ها را دعوت به دستیابی برای توافق ملی می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که حاکمیت اراده مردم مظلوم افغانستان، همواره امنیت ساز و ثبات آفرین بوده، اظهار داشت: ایران با رصد هوشیارانه تحولات در این کشور، به مناسبات همسایگی با افغانستان پایبند است.

وی همچنین وزیر امور خارجه و دبیرشورای عالی امنیت ملی را موظف کرد ضمن رصد دقیق و پیوسته تحولات افغانستان، مراتب را به رئیس جمهور گزارش کنند.

کد خبر 5282670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ترامپ چند سال پیش گفت طالبان و داعش در افغانستان هستند و با هم می جنگند. ما آمریکاییها این وسط کجاییم. بعد از طالبان، الان وقت ورود داعش از سوریه به افغانستان و جنگ طالبان و داعش است. باید مواظب باشیم به ما و مظلومین افغانی آسیبی نرسد. مواظب حرکت بعدی باشید.
    • امین RO ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خوب به یاد بیارید ، چند سال پیش رهبر عزیزمون حرف خیلی قشنگی زد ، یکی بهش گفت چرا نباید با امریکا رابطه داشته باشیم ؟ رهبر فرمود ببینید امریکا در طول تاریخ با متحدینش چه کار کرده ؟ همیشه پشتشون و خالی کرده مثل همینبار چه برسه به ما که یه عمره میگیم مرگ بر آمریکا دوستیه مریکا از دوستی با مار خطرناکتره