عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق:

ترکیه شهروندان عراقی را می‌کُشد اما به اجلاس «بغداد» دعوت می‌شود

ترکیه شهروندان عراقی را می‌کُشد اما به اجلاس «بغداد» دعوت می‌شود

نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق طی سخنانی تصریح کرد: درحالی که ترکیه با یورش به شمال عراق شهروندان ما را می‌کُشد، «مصطفی الکاظمی» از آن برای شرکت در اجلاس بغداد دعوت می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «کاطع الرکابی» نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق از عملکرد «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور در خصوص برگزاری اجلاس سران در شهر بغداد، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی با انتقاد از برنامه مصطفی الکاظمی برای برگزاری اجلاس سران کشورهای همسایه در بغداد گفت: عراق اولویت‌های مهم‌تری از اجلاس سران دارد که کاظمی به دنبال برگزاری آن است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین با انتقاد از موضع دولت عراق در قبال اقدامات ترکیه گفت: ترکیه با حملات نظامی و وارد شدن به خاک عراق، شهروندان ما را می‌کشد. اما وزیر خارجه و دولت عراق به جای شکایت از ترکیه نزد اتحادیه عرب و سازمان ملل، از سران این کشور برای شرکت در اجلاس بغداد دعوت می‌کنند.

الرکابی تاکید کرد: دولت و وزیر خارجه اولویت‌های مهم‌تری نسبت به دعوت از رئیس جمهور ترکیه دارند؛ آنها باید در وهله اول به بمباران شمال عراق توسط ترکیه پایان دهند.

کد خبر 5283070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      3 1
      در منطقه متاسفانه ریشه کرده و در افغانستان و اذربایجان نفوذ دارد و ممکنه ایران را هم تصرف کند با رایزنی و گفتمان و مذاکره و در علوم پیشرفته مثل تولیدصفحه خورشیدی از سیلیس و تولید قطعات اف 35 و پزشکی و مجتمعسازی و فروش به پزشک و استاد و دلال توسط فرزندان افراد صالح نظام ایران پیشرفت شگرفی دارد.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      5 2
      ولی سوریه دعوت نمیشود!!!!بعد بگید که کاظمی آمریکائی نیست!!!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 4
      تروریست ها کودک کش پان عثمانی