۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

انتصاب فرد بومی به عنوان استاندار زنجان را ترجیح می دهیم

انتصاب فرد بومی به عنوان استاندار زنجان را ترجیح می دهیم

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه استاندار زنجان باید فردی بومی باشد، یک ترجیح بوده و تاکیدی بر روی این مسئله وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انتظار امروز مردم استان زنجان، انتخاب یک استاندار قوی و کارآمد است، اظهار کرد: همه دلسوزان استان انتظار دارند، استانداری که قرار است فرصت خدمت به این خطه از ایران اسلامی را پیدا کند، باید علاوه بر سلامت نفس، پاک‌دستی و دلسوزی، توانمندی بالایی نیز داشته باشد تا بتواند علاوه بر حل مشکلات، مدیریت وی نیز منجر به ارتقای جایگاه استان به ویژه در حوزه اقتصادی شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که امروز مردم استان از نمایندگان خود مطالبه می‌کنند، حضور یک استاندار مردمی و جهادی است، یادآور شد: مدیر جهادی از این جهت که تمام‌وقت مشغول به خدمت و تلاش بوده و پشت میزنشین نباشد و از طرفی با مردم بوده و در دل مردم باشد، به گونه‌ای که مردم استاندار را در دسترس خود بدانند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه این موارد را با وزیر پیشنهادی کشور در میان گذاشته و بیان کرده‌ایم که مردم از نمایندگان خود چنین انتظاراتی دارند، افزود: هر چند معتقدیم این موضوع باید در همه جای کشور تعمیم داده شده و این روحیه در انتخاب استانداران وجود داشته باشد که اولاً کارآمد و توانمند بوده، در ثانی دلسوز، پرتلاش، مردمی و جهادی باشند.

باقری با بیان اینکه یکی دیگر از مطالباتی که مردم از نمایندگان مجلس دارند، این است که استانداری برای استان انتخاب شود که به همه موارد و چالش‌های بومی و منطقه‌ای استان اشرافیت کامل داشته باشد، عنوان کرد: به همین خاطر اولویت و انتظار مردم، گزینش استاندار بومی است که این موضوع را نیز مطرح کردیم.

هدف از بومی بودن استاندار، ارتقای کارآمدی و بازدهی بالا است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از بومی بودن استاندار، ارتقای کارآمدی و بازدهی بالا است، وگرنه بحث تعصب قومی مطرح نبوده که بخواهد فرد بومی را برای این مسند مطرح کند، به همین خاطر استاندار کارآمد بومی مدنظر است.

باقری با اشاره به اینکه افراد توانمند و بومی نیز می‌توانند کارنامه ضعیفی داشته باشند، گفت: این موضوعی است که ما نیز بر آن صحه می‌گذاریم اما پیگیری امروز ما به گونه‌ای است که همواره منفعت مردم در آن لحاظ شود؛ چرا که ما نیز فقط به دنبال پیگیری مطالبات مردم بوده و نمی‌توانیم علاقه‌مندی‌های شخصی خود را در این پیگیری‌ها دخیل کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار انتخاب استاندار توانمند، یک مطالبه بحق از سوی مردم استان است و ما نیز وظیفه داریم این موضوع را به جد پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس در این خصوص فقط پیگیری بوده و طبق قانون نمی‌توانیم در عزل و نصب‌ها دخالت و یا دخل تصرف داشته باشیم، تصریح کرد: پیشنهاد ما بر اساس مطالبه مردم این است که ترجیحاً افراد کارآمدی که قرار است به عنوان استاندار زنجان به مردم این منطقه خدمت کنند، بومی باشند و بدون شک نمی‌توان صرفاً به این خاطر که در گذشته افراد بومی کارنامه قابل قبولی نداشتند، گزینه بومی بودن استاندار را به طور کامل کنار گذاشت.

باقری با بیان اینکه ما در حد وظیفه نظارتی خود، از مسیرهای قانونی نظارتی، موضوع کسانی را که به نحوی قصد ورود به بدنه دولت سیزدهم را به انحای مختلف دارند، پیگیری خواهیم کرد، افزود: به طور حتم افرادی که مستنداتی دال بر فساد و … دارند، قادر به ورود به این عرصه نخواهد شد.

مقابل هر گونه انتصاب افراد دارای روابط ناسالم سیاسی و اداری خواهیم ایستاد

وی بیان کرد: طبق قانون، افرادی که دارای سوابق منفی هستند، حق حضور در این عرصه را برای خدمت‌گذاری به مردم ندارند و اگر مشخص شود که با روابط ناسالم سیاسی یا اداری به دنبال گرفتن پست و مقام هستند، قطعاً نمایندگان مجلس با این قضیه مقابله خواهند کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجموع دستگاه‌های نظارتی استان با حساسیت و امانت‌داری بالایی، این مسائل را پیگیری کرده و تا به امروز شنیده‌ها حاکی از آن بوده که اغماضی در این خصوص از سوی دستگاه‌های نظارتی صورت نگرفته است، یادآور شد: هر چند در گذشته شاهد بودیم که با وجوداظهارنظر دستگاه‌های نظارتی، برخی از افراد با توجه به روابط ناسالمی که داشتند، موفق به گرفتن پست و مقام شدند که این موضوع نیز در سال‌های بعد پشیمانی به بار آورده و بر اظهارنظر دستگاه نظارتی صحه گذاشته است.

کد خبر 5283935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha