۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

مدیرکل اوقاف البرز:

مسابقه سراسری عکاسی بصیرت عاشورایی در البرز برگزار می‌شود

مسابقه سراسری عکاسی بصیرت عاشورایی در البرز برگزار می‌شود

کرج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: این اداره‌کل اقدام به برگزاری فراخوان مسابقه عکاسی بصیرت عاشورایی در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی کرده است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: همه‌ساله ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان البرز هم‌زمان با سراسر کشور با محوریت سخنرانی، عزاداری، مراسم رهروان زینبی، شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی حسینیه‌های مجازی و تولید محتوا در فضای مجازی در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی بیان کرد: از طریق صفحه آپارات و کانال‌های رسمی امامزادگان مراسم به صورت آنلاین و تولید محتوا انتشار پیدا می‌کند.

کانال‌های مجازی ۲۰ بقعه متبرکه البرز فعال هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه کانال‌های مجازی در ۲۰ بقعه متبرکه البرز فعال هستند، تصریح کرد: از جمله در ۵ امامزاده شاخص تیم‌های رسانه‌ای در حال تولید محتوا و پخش زنده ویژه‌برنامه آستان مقدس امامزادگان شاخص استان البرز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی روابط عمومی اوقاف و امور خیریه البرز اقدام به برگزاری فراخوان مسابقه عکاسی بصیرت عاشورایی و استفاده از جلوه‌های هنر به خصوص بخش عکاسی در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی کرده است.

دشتکی گفت: موضوعات فراخوان مسابقه عکاسی شامل محرم و شهدا، محرم و روضه‌های خانگی، محرم کودکان و نوجوانان، محرم نماز ظهر عاشورا، محرم و جلوه‌های عاشورایی، محرم و جلوه‌های عاشورایی، محرم و نصب پرچم سر در منازل، محرم و غذاهای نذری و نمایش دیگر جلوه‌های عاشورایی است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه تا ۵ شهریور ماه فرصت دارند، عکس‌های برگزیده خود را در چهارچوب مضمون‌های عاشورایی، در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و موبایلی به شماره وات‌ساپ ۰۹۹۱۰۲۷۸۴۵۳ به صورت فایل ارسال کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: از تمام مردم استان البرز به ویژه علاقه‌مندان به هنر عکاسی دعوت به عمل می‌آید تا با شرکت در این مسابقه بزرگ به معرفی فرهنگ غنی عزاداری حسینی در استان البرز از دریچه دوربین بپردازند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است امروز با توجه به ظرفیت فضای رسانه‌ای مشارکت تمام اقشار علاقه‌مند را داشته باشیم و جلوه‌های عاشورایی را انتشار دهیم.

لزوم تعمیق‌بخشی نگاه مردم به محرم

دشتکی خاطرنشان کرد: تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم و شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان، تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان فعال، توسعه و ترویج فرهنگ محرم، عزاداری و شناسایی زیبایی زوایای پنهانی عزاداری محرم از اهداف برگزاری فراخوان مسابقه عکاسی بصیرت عاشورایی است.

وی گفت: مسابقه عکاسی بصیرت عاشورایی با همکاری مرکز افق امامزاده حیدر محله کلاک کرج برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: در دوران امام حسین (ع) تنها کسانی که اهل بینش و بصیرت بودند توانستند راه هدایت را از راه باطل تشخیص دهند، به همین دلیل پیام‌های نهضت عاشورا باید در قالب‌های مختلف و زبان روز باز انتشار شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

کد خبر 5284077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha