۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۳۲.۶ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کردند

۳۲.۶ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کردند

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۳۲.۶ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن دریافت کردند، گفت:این آمار در کشور ۲۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح یکشنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی هفت شهرستان در وضعیت قرمز، دو شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان نیز در وضعیت زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند بیماری همچنان رو به بالا است، بیان‌کرد: در هفته گذشته ۳۹۲ بیمار بستری داشته‌ایم و مثبت روزانه ما به صورت میانگین ۱۷۳ نفر است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال خراسان‌جنوبی واکسن زده‌اند، گفت: در سطح کشور ۲۷ درصد جمعیت هدف و در خراسان جنوبی ۳۲.۶ درصد جمعیت دوز اول و در کشور ۹ درصد جمعیت و در خراسان جنوبی ۱۰.۸ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: طی یک ماه از ۸۲ فوتی ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی ۷۷ نفر در محدوده سنی بوده‌اند که می‌توانستند واکسن تزریق کنند اما ۵۴ نفر آنان هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هشت نفر نیز دوز اول و ۲۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده بودند، گفت: نباید به این آمارهای خام بسنده کرد چرا که احتمال داشتن بیماری زمینه‌ای و … وجود دارد و همچنان واکسن در برابر کرونا تا حد زیادی ایمنی بخش است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری ۸۳ درصد عزاداران و ۸۹ درصد مسئولان هیئت‌ها از ماسک استفاده کرده‌اند، یادآور شد: البته در مواردی به ویژه در توزیع نذورات شاهد پروتکل شکنی بوده‌ایم.

کد خبر 5286296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha