۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸

سخنگوی شورای شهر کرج:

۶ نامزد شهرداری کرج سه‌شنبه برنامه ارائه می‌دهند

۶ نامزد شهرداری کرج سه‌شنبه برنامه ارائه می‌دهند

کرج - سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ۶ نامزد تصدی شهرداری روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور در صحن علنی شورا، برنامه‌های خود را ارائه و تشریح خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم‌پور بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر همین اساس امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج قرعه کشی برای ساعت حضور و ارائه برنامه‌های این نامزدها انجام شد.

وی بیان کرد: طبق این قرعه کشی زمان حضور نامزدهای تصدی شهرداری کرج در شورای شهر کرج به ترتیب قرعه کاوه حداد پور ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰، سید علی آقا زاده از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰، مجید رمضانی ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰، سید علی اکبر میر وکیلی از ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰، مصطفی سعیدی سیرایی از ۱۵: تا ۱۶:۳۰ و امیر یزدی از ۱۶:۳۰: تا ۱۷:۳۰ روز سه شنبه دوم اردیبهشت ماه می‌باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: جلسات روز سه شنبه علنی در صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود که اگر نیاز به تمدید شد در جلسه تصمیم‌گیری می‌شود که امیدواریم روز سه شنبه انتخاب خوب و فرصت جدید برای کرج ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرج پس از انتخاب شهردار با تمام توان و قدرت برای خدمت پیشقدم خواهد شد و خدمات لازم به شهرداری ارائه خواهد شد.

قاسم‌پور تاکید کرد: انتظار شورای اسلامی شهر از مجموعه شهرداری کرج این است که تا زمان معارفه شهردار جدید با تمام توان به شهروندان خدمات ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرایند انتخاب شهردار و پرسش و پاسخ از نامزدهای تصدی شهرداری کرج به صورت علنی و با حضور خبرنگاران می‌باشد که ضمن رعایت عدالت و انصاف شفاف سازی مهمترین اصل در این برنامه خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج به برنامه‌های نشست امروز شورای اسلامی شهر کرج اشاره کرد و بیان داشت: امروز برخی مصوبه‌های شورای اسلامی شهر که از فرمانداری کرج بازگشت داده شده بود برای رفع مغایرت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بودجه‌های سیال عمرانی کرج پیوست اجتماعی ندارد

مریم قهرمانی‌صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در نطق پیش از دستور پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج اظهار داشت: بودجه‌های عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری کرج ۲ دسته است که یک سری اسمی بوده و از قبل برای پروژه‌ها تعریف شده و هزینه می‌شود و مابقی آن بودجه سیال است که به فراخور نیاز تعیین می‌شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه برخی مواقع بودجه سیال جذب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این بودجه در برخی مواقع با صلاحدید مسؤولان منطقه هزینه می‌شود که رضایت مردم و پیوست اجتماعی ندارد.

قهرمانی گفت: به طور مثال احداث خیابان و جابه‌جا کردن دور برگردان، ایجاد لچکی، بازگشایی تقاطع و غیره که عملاً باری را از دوش پروژه‌های عمرانی برنمی دارد و فقط برای اینکه بگویند بودجه سیال را جذب کردیم از همین محل اعتباری صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این خصوص می‌بایست معاونت عمران و سازمان عمران شهرداری کرج بیشتر نظارت کنند زیرا مواردی مستند مشاهده گردیده که نارضایتی لازم را در پی داشته است.

نهادها و ادارات در حفظ فضای سبز کوتاهی می‌کنند

سید مرتضی اعتصامی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج نیز در نطق پیش از دستور پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج ضمن خدا قوت و تشکر از زحمات همه فعالان در حوزه فضای سبز شهری که نتیجه عملکردشان باعث می‌شود بتوانیم غبار شهر را کمی راحت تر تحمل کنیم، اظهار داشت: تاکنون فعالیت‌های خوبی در جهت احداث و توسعه فضای سبز صورت پذیرفته، هرچند که شاید کاستی‌هایی هنوز نیز وجود دارد اما با توجه به مشاهدات مستقیم و نقل‌هایی غیر مستقیم نکاتی است که بایستی در حوزه فضای سبز شهری لحاظ شود.

اعتصامی تصریح کرد: بر اساس مواد ۲ و ۳ و ۴ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و الحاقات بعدی، ورود به تمامی عرصه‌های سبز و نظارت بر آنها در محدوده و حریم به عهده شهرداری‌ها است.

وی یادآور شد: تاکید اینجانب بر این قضیه است که سهم قابل توجه از فضای سبز کرج در عرصه در اختیار نهادها و ادارات دولتی واقع شده که متأسفانه این نهادها و ادارات در حفظ آن کوتاهی می‌کنند لذا لازم است شهرداری با جدیت تمام در این مقوله وارد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه حفظ فضای سبز از وظایف شهرداری است بیان کرد: به جهت نزدیک شدن به فصل پاییز و شرایط جوی لازم است نسبت به احصاء و شناسایی درختان آفت زده و خشک و گنجاندن آنها جهت اصلاح و هرس خصوصاً در مکان‌های عمومی تدابیر پیشگیرانه اتخاذ تا شاهد اتفاقاتی مشابه حادثه پارک تاجیکستان نباشیم.

کد خبر 5286809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha