۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

آیت الله اعرافی در دیدار با باغگلی:

فرهنگیان پشتوانه رییس جمهور را حس خواهند کرد

فرهنگیان پشتوانه رییس جمهور را حس خواهند کرد

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: خانواده فرهنگیان احساس خواهند کرد که یک تیم آشنا به مسائل پپگیر امور آنهاست و پشتوانه محکمی سطح رئیس جمهور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ضمن دیدار و گفت و گو با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ارائه برنامه خود برای تصدی این ‌وزارتخانه پرداخت.

آیت‌الله اعرافی ضمن آرزوی توفیق برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های دکتر باغگلی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خوب و عملیاتی ارزیابی کرد.

آیت‌الله اعرافی در این دیدار به نکات راهبردی برای حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: سرمایه‌گذاری برای حوزه‌های نظری در آموزش و پرورش ضرورت دارد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به ضرورت اقدام عملی برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش و توانایی نیروی جوان در این زمینه اظهار داشت: نیازمند پیوست اجرایی منطقی هستیم و ورود جدی آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه ضرورت دارد و این وزارتخانه باید رد پای اساسی در برنامه داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید با محوریت مسئله نیروی انسانی؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد گفت: آموزش و پرورش باید انسان را برای زندگی تربیت کند و نگاه کاربردی داشته باشد و توجه به نگاه تحولی و پایه‌ای در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین پیرامون اشکال وارده توسط منتقدان برای جوان بودن دکتر باغگلی تاکید کرد: متأسفانه امروز پذیرش جوانان برای مسئولیت‌های بزرگ با نگاه سختگیرانه بررسی می‌شود و باید برای رفع این نگاه تلاش شود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی جوان آموزش و پرورش انگیزه و روحیه بالایی برای اجرای سند تحول بنیادین دارد. ایشان تلاش مضاعفی برای حل مشکلات تحولی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تلاش و برنامه دکتر باغگلی در اجرایی‌سازی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل دفتر ارتباط حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید که متأسفانه اخیراً ابلاغ شده است و اجرای آن توسط دکتر باغگلی حتماً دارای آثار مثبت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به منابع پایدار برای آموزش و پرورش فکر کرد و با توجه به جذابیت‌های آموزش و پرورش می‌توان این منابع را از مسیرهایی مانند وقف تأمین کرد.

آیت‌الله اعرافی همچنین در انتهای سخنان خود با تاکید بر اهمیت معماری ساختمان‌های مدارس گفت: معماری مدارس باید روح‌نواز و نشاط آفرین باشد و توجه به هنر بسیار مهم است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 5288017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      5 1
      اینگونه دیدارها مدبر انه نیست این فرد به چه دلیل رفته دیدار کسی که حتی معلم هم نبوده به زور تبلیغ وحوزه نباید سرنوشت میلیونها انسان رادستش داد
    • گیگ IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 0
      بگذارید یکبار هم جوانان سرکار بیایند
    • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      جناب باغگلی، لطفا بیشتر از این با شخصیت و منزلت معلمان بازی نکنید،
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      مردم موندن چیکار کنن والا از این طرف میگن دلار نزولی میشه از اون طرف دلار صعودی میشه میگن ماشین ارزون میشه ماشین گرون میشه میگن اجناس گرون نشده فقط دارن منفی تبلیغ میکنن چیزی نیست از این طرف اجناس گرون میشن روز به روز و مشگل رو اینگونه بگم مسولین ما تو خواب هستن بی خبرن یه چرخی بزن بازار بعد حرف بزن