۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد؛

تزریق روزانه بیش از ۴۵۰ دوز واکسن کرونا در اردستان

تزریق روزانه بیش از ۴۵۰ دوز واکسن کرونا در اردستان

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: روزانه به شکل تقریبی بیش از ۴۵۰ دوز واکسن در اردستان تزریق می‌شود.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در اردستان با توجه به ماهیت غالب یعنی موج «دلتا» همچنان در وضیعت قرمز و هشدار است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات بیش از حد و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گردش ویروس مؤثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در ارتباط با ابتلای نوجوانان به کرونا در اردستان، تصریح کرد: سویه «دلتا» همه افراد جامعه و به ویژه کودکان و افراد سنین پایین‌تر را درگیر می‌کند؛ به همین دلیل لازم است رعایت مسائل بهداشتی توسط افراد جدی‌تر گرفته شود.

وی درباره تأثیر محدودیت‌های تردد خاطرنشان کرد: قطعاً محدودیت‌ها در روند کنترل بیماری مؤثر است زیرا هر جا که گردش ویروس کاهش یابد، روند ابتلاء نیز کاهش یافته و بیماری کنترل می‌شود.

وی یادآور شد: اگر گردش ویروس در اثر مسافرت و جابجایی افراد افزایش یابد، احتمال ایجاد جهش و سویه‌های جدید ویروس افزایش خواهد یافت.

تأثیر قابل توجه واکسیناسیون در اردستان

ذبیحی با بیان اینکه علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، راه حل کنترل این بیماری، واکسیناسیون ۷۰ درصد از جامعه است، تاکید کرد: خوشبختانه در اردستان شاهد تأثیر قابل توجه واکسیناسیون بوده‌ایم چرا که میانگین سن بستری و فوت شدگان به طور ملموسی کاهش یافته است.

وی در خصوص کمبود واکسن در اردستان، تصریح کرد: بحث کمبود واکسن اصلاً در شهرستان‌ها مطرح نیست چرا که کشور و سپس استان‌ها مسئول توزیع واکسن هستند، هر تعداد واکسنی که به دست ما برسد به سرعت تزریق می‌شود.

۴۲ درصد گروه هدف در اردستان واکسینه شده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه حدود ۴۲ درصد گروه هدف در اردستان واکسینه شده‌اند، تاکید کرد: هم اکنون در بهترین حالت، روزانه بیش از ۴۵۰ دُز واکسن کرونا در شهرستان توسط مراکز بهداشتی تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۶۹ نفر دز اول و ۶ هزار و ۹۶۰ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کردند و در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۹ دز واکسن در اردستان تزریق شده است.

مشکل کمبود واکسن برکت رفع شد

ذبیحی در خصوص کمبود واکسن برکت در اردستان، تصریح کرد: در روزهای اخیر کاستی‌های در زمینه این نوع واکسن در اردستان داشتیم اما امروز با پیگیری‌های انجام شده از استان مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌های برکت، سینوفارم و آسترازنکا در اردستان موجود است، خاطرنشان کرد: افرادی که نوبت دوم واکسن آنان فرا رسیده پس از دریافت پیامک و یا تماس با آنها می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

ذبیحی با بیان اینکه مراجعه بدون نوبت به مراکز تزریق واکسن سبب ازدحام می‌شود، تاکید کرد: فعلاً افراد در هر گروه سنی برای دریافت نوبت اول واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

دستورالعملی برای شروع واکسیناسیون کارکنان پمپ بنزین‌ها نداشتیم

وی در خصوص واکسیناسیون کارکنان پمپ بنزین‌ها، گفت: هنوز دستورالعملی برای شروع واکسیناسیون کارکنان پمپ بنزین‌ها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ نشده است.

کد خبر 5288368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha