۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۲۲

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور:

۵۰ نفر نیرو در قالب چند تیم به آبادان اعزام می‌شوند

۵۰ نفر نیرو در قالب چند تیم به آبادان اعزام می‌شوند

اهواز- فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور گفت: با توجه به وضعیتی که در خوزستان داریم به‌خصوص در آبادان حدود ۵۰ نفر نیرو مهیا شده تا در این شهرستان حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد خادم سیدالشهداء شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان داریم به‌خصوص در آبادان درخواست شده تا بهیار، پزشک و پزشک‌یار به این شهرستان اعزام کنیم؛ حدود ۵۰ نفر نیرو مهیا شده که در قالب چند تیم در آبادان حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز حدود ۳۳ نفر از نیروها اعزام شدند، افزود: همچنین جلسه‌ای را با فرماندهی نیروی زمینی و بهداری این نیرو و با حضور علوم پزشکی و استاندار خوزستان برگزار کردیم تا در زمینه تأمین نیروی انسانی و تجهیزات برای بهداشت و درمان همکاری داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه قرارگاه کربلا در جنوب غرب علاوه بر استان خوزستان در کهگیلویه و بویراحمد نیز اعزام روزانه پرستار به بیمارستان‌ها را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در بروجرد استان لرستان نیز گروه ۲۴ بعث هم مرکز نقاهتگاه و هم مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی کرده‌اند.

سردار خادم سیدالشهداء ادامه داد: در شهرهای بهبهان، دزفول و آبادان هم اقدامات خوبی انجام شده و در شهر اهواز نیز هفت تخت آی سی یو و یک بخش کرونایی بیمارستان بقایی را در اختیار مردم قرار دادیم اما با این وجود از مردم درخواست داریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) در این پیک از بیماری برای حفاظت از سلامتی خود تلاش بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توصیه به مردم برای استقبال از واکسیناسیون یادآور شد: کادر درمانی واقعاً خسته شده‌اند و بیشترین مشکل فعلی نیروی انسانی است که باید پزشکان، بهیار و پزشک‌یاران اعزام شوند؛ البته درخواست خود علوم پزشکی هم برای تقویت نیروی انسانی بود.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور یادآور شد: هفته گذشته جلسه‌ای را با حضور استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و دیگر شرکت‌های خصوصی و متمول برگزار کرده و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی را برای بیمارستان‌های استان جذب شد که تاکنون بخشی از آن تأمین شده است.

بنا به این گزارش، فرمانده بهداری قرارگاه کربلا در جنوب غرب نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: به دنبال شیوع پیک پنجم کرونا در کشور و به‌خصوص استان خوزستان پیروی فرمایش مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه پاسداران، نیروی زمینی سپاه بر آن شد تا با احصای نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای بهبود وضعیت فعلی همکاری داشته باشد.

احمدرضا اکبری افزود: در نتیجه جلساتی که با ریاست دانشگاه و مسئولان شهرستان آبادان برگزار شد، عمده نیازهای اعلامی آنها نیروهای تخصصی رسته بهداشت و درمان بود که بعد از این موضوع فراخوانی اعلام شد.

وی خبر داد: ظرف امروز و فردا حدود ۳۶ نفر از نیروهای تخصصی شامل پزشک، پرستار، فوریت‌ها و بهیاران مجرب به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعزام و همکاری لازم را با بخش بهداشت و درمان انجام می‌دهند.

فرمانده بهداری قرارگاه کربلا در جنوب غرب با اشاره به اینکه به نیروهای بازنشسته نیز درخواستی صادر شده تا در صورت تمایل همکاری کنند، گفت: امروز مراسم اعزام نیروهای تخصصی به‌صورت نمادین برگزار شد و فردا هم مابقی نیروها به‌صورت کامل اعزام می‌شوند.

کد خبر 5289519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha