۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

کاهش آمارهای کرونایی نباید سبب عادی انگاری شهروندان شود

کاهش آمارهای کرونایی نباید سبب عادی انگاری شهروندان شود

رشت- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش اندک تعداد بیماران بستری در استان، گفت: این به معنای بهبود وضعیت نیست و نباید فریب کاهش آمارها را بخوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیب کند کاهش بیماران بستری و مراجعات سرپایی در گیلان، اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با هفته گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی داشته است، افزود: در شبانه روز گذشته ۲۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این آمار نشان دهنده این بوده که کرونا همچنان در استان فعال است، گفت: هر گونه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌ها قطعاً خطرناک است.

وی به وخامت حال ۲۱۴ بیمار کرونایی اشاره و اضافه کرد: شبانه روز گذشته ۲۲ نفر از این بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز ۱۲ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: خارج شدن پنج شهرستان از وضعیت قرمز و قرار گرفتن در میان شهرهای نارنجی نباید این تصور را ایجاد کند که وضعیت این شهرها بهبود یافته است.

وی تأکید کرد: همچنان شهروندان باید شیوه نامه‌ها را رعایت و از حضور در دورهمی ها و تجمعات و عدم استفاده از ماسک بپرهیز کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طولانی شدن مدت شیوع ویروس کرونا شهروندان را خسته کرده است، اضافه کرد: این موضوع نباید موجب ساده انگاری و عادی انگاری نسبت به خطر کرونا را در میان شهروندان به وجود آورد.

وی ادامه داد: ما هنوز در پیک پنجم قرار داریم کاهش اندک تعداد بیماران بستری و مراجعات سرپایی نباید ما را فریب دهد.

کد خبر 5292056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha