۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

استاندار سمنان:

۲۲۸ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در مهدی‌شهر افتتاح شد

۲۲۸ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در مهدی‌شهر افتتاح شد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۲۸ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در مهدی‌شهر افتتاح شد، گفت: گردشگری، دامپروری و توسعه سرمایه‌گذاری محورهای ارتقای اقتصادی شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت مهدی‌شهر به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی استانداری سمنان، با بیان اینکه امروز ۲۲۸ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در مهدی‌شهر افتتاح شد، تاکید کرد: توسعه اقتصادی مهدی‌شهر در طرح‌ها و سرمایه گذاری محوریت دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، افزود: عشایر سنگسر قطب تولید لبنیات و تولیدات صنایع دستی، پروتئینی و گردشگری هستند از سوی دیگر مهدی شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، گردشگری، کشاورزی و تولیدی بسیاری برای جذب سرمایه گذاران است که باید شرایط در زمینه جذب سرمایه گذار تسهیل شود.

ارتقای زیرساخت‌های گردشگری

استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران از هم اکنون در دستور کار مسئولان مهدی‌شهر باشد تا در دوران پساکرونا بتوانیم شاهد گسیل ساختن گردشگران به سمت این شهرستان مستعد باشیم، گفت: مهدی شهر یکی از دو شهر نمونه گردشگری استان سمنان را در خود جای داده اما بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این منطقه از استان تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است.

آشناگر با اشاره به مطالبات مردم گفت: بیمارستان ۱۵ خرداد مهدی شهر از نظر ساختمانی آماده افتتاح است و تجهیز از سوی علوم پزشکی استان سمنان انجام و امکانات به روز تحویل داده شده است اما ضرورت دارد که نصب تجهیزات و آزمایش دستگاه‌ها نیز انجام شود که این امر یک پروسه ده روزه را حداقل می‌طلبد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز آینده عملیات بهره‌برداری و پذیرش بیمار در بیمارستان مهدی‌شهر انجام می‌شود تا شاهد رفع یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان باشیم، گفت: می‌پذیریم که روند ساخت این بیمارستان کند بود اما طی سه سال اخیر ۸۰ درصد اعتبارات بیمارستان به ارزش یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

تجهیز بیمارستان مهدی شهر

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدی‌شهر نیز طی سخنانی در این نشست ویدئوکنفرانسی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی به مردم گفت: با توجه به جانمایی بیمارستان مهدی‌شهر در خارج شهر، خواسته و تاکید مردم این شهرستان ایجاد کلینیک شبانه روزی در سطح شهر برای ارائه خدمات درمانی به بیماران است از سوی دیگر مردم می‌خواهند تا تجهیز کامل بیمارستان و بهره‌برداری از همه بخش‌ها در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

فرماندار مهدی‌شهر نیز در سخنانی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان، گفت: ۲۲۸ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی شامل ۱۷۹ میلیارد ریال عمرانی و سه طرح اقتصادی به ارزش ۴۸ میلیارد ریال (که هر سه طرح در حوزه جهاد کشاورزی هستند) به بهره برداری رسیده است.

عبدالرضا میقانی با بیان اینکه سیلاب اخیر بیش از ۴۰ میلیارد ریال به منطقه خسارت وارد کرده و از آنجا که ۹۰ درصد مهدی شهر کوهستانی و مستعد سیل و همچنین گسیل شدن روان آب‌ها به سمت مناطق روستایی است، نیاز داریم تا به حوزه آبخیزداری توجه بیشتری در اعتبارات شود البته باید گفت در همین هفته دولت ۱۱ میلیارد ریال طرح در حوزه آبخیزداری افتتاح شده است.

کد خبر 5293015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha