۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود

مربی تیم ملی واترپلو با تاکید بر اینکه مدال بازی‌های آسیایی تاثیری بر حمایت از این رشته ورزشی نداشت گفت: دیگر وقت آن رسیده عدالت در ورزش رعایت شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی واترپلو زیر نظر الکساندر چیریچ اردوی یک‌هفته‌ای از ۱۰ شهریور ماه در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد. وحید رضایی و نادر غفوری نیز به‌عنوان مربی و سرپرست در این اردوی آماده‌سازی حضور دارند و ۱۵ ملی‌پوش هم تیم‌ملی را همراهی خواهند کرد.

وحید رضایی مربی تیم‌ملی واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند آماده‌سازی تیم‌ملی در طی چند سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: از اسفند سال ۹۸ تمرینات به‌طورکلی در استخرها تعطیل شد و از شهریورماه سال ۹۹ به‌صورت محدود و در استخرهای روباز توانسته‌ایم تمرینات را پیگیری کنیم. حدود یک‌سال نیز نتوانستیم چیریچ را در تمرینات داشته باشیم و سرمربی تیم ملی از بهمن ۹۹ به تمرینات ملحق شد. تمرینات را در استخر ۹ دی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادیم اما بازهم در طی تمرینات ۲_۳ نفر از ملی‌پوشان به کرونا مبتلا شدند و تمرینات در شرایط سختی برگزار شد. شرایط حضور در المپیک نیز دست‌خوش بیماری کرونا قرار گرفت.

مربی تیم‌ملی واترپلو در ادامه درباره اردوی ترکیه نیز گفت: اردوی یک‌هفته‌ای را در ترکیه تدارک دیده‌ایم که این اردو از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. با یک تیم باشگاهی از ترکیه دیدارهای دوستانه و تمرینات مشترک را پیگیری خواهیم کرد، قرار است یک تیم از روسیه نیز ملحق شود اما این تحت تاثیر کرونا قرار دارد و هنوز حضور این تیم مشخص نیست. تیم باشگاهی ترکیه نیز خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌کند. یک هفته در ترکیه حضور خواهیم داشت و در این مدت تمرینات مشترک و بازی تدارکاتی را انجام خواهیم داد.

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود

رضایی درباره اهداف تیم ملی واترپلو گفت: هدف اصلی تیم‌ملی، بازی‌های آسیایی می‌باشد، پیش‌از بازی‌های آسیایی نیز مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم. هدف ورزش قهرمانی رسیدن به یک جایگاه، حفظ آن و پیشرفت و ارتقا می‌باشد. در رشته واترپلو نیز هدف اصلی طلای المپیک است که فاصله زیادی با این هدف داریم اما تلاش می‌کنیم جایگاهی را که در آسیا به دست آورده‌ایم در وهله نخست حفظ کنیم و یک پله رشد نیز نسبت‌به آن داشته باشیم. با توجه به مدال برنز تیم ملی در دوره گذشته بازی‌ها تلاش خواهیم کرد ابتدا جایگاه خود را حفظ و سپس به فینال بازی ها راه یابیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم یک پله صعود نسبت‌به نتیجه گذشته داشته‌باشیم باید تلاش‌های بیشتری نسبت‌به گذشته انجام دهیم و این سرمایه‌گذاری مضاعفی را می‌طلبد. فدراسیون عزم خود را جزم کرده‌است اما برای رسیدن به این هدف، سیستم همه‌جانبه ورزش کشور را می‌طلبد، بازی‌های المپیک تمام شده‌است و دیگر بهانه‌ای وجود ندارد امیدوارم نگاه عادلانه‌ای بین سایر رشته‌های ورزشی برقرار شود. رئیس فدراسیون دیدارهای تدارکاتی را در مسیر پیش‌بینی کرده‌است اما هنوز به‌صورت مکتوب درنیامده است و این به شرایط تیم‌های سایر کشورها با توجه به وضعیت کرونایی بستگی دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که پس‌از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی بعد از چهل و چهار سال آیا در این مدت تغییراتی در واترپلوی کشور صورت‌گرفته است یا خیر؟ گفت: ملی‌پوشان فقط جوایز مالی خود را دریافت کرده‌اند و یک جایزه معنوی که معافیت از سربازی بود. شاید اگر یک دهه گذشته این اتفاق رخ می‌داد شرایط بهتری از نظر جذب اسپانسرها و حامیان مالی برای واترپلو رخ می‌داد تا باشگاه‌های بیشتری جذب شوند و لیگ قدرتمندی داشته‌باشیم و بازیکنان بتوانند درآمدهای مالی خوبی از طریق لیگ داشته باشند اما این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار داشت: شاید یک دلیل آن مربوط به مجموعه اقتصادی کشور می‌شود. پس‌از مدال بازی‌های آسیایی هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود و دو سال پس‌از آن این اتفاق رخ داد اما در همان مدت نیز اتفاقی برای واترپلو رخ نداد. گاهی می‌گویند پول نیست اما این‌طور نیست و این بستگی به تصمیم سازی‌های کلان کشور دارد اگر پول نباشد باید برای تمام رشته‌های ورزشی پول نباشد نه این‌که برای یک رشته پول نباشد! یک تصمیم مهم این بود که باشگاه‌های بزرگ را مجاب به تیم‌داری در واترپلو کنند، فقط تیم پرسپولیس در این زمینه حضور یافت که این تیم نیز پس‌از قهرمانی هنوز ریالی به بازیکنان خود پس از ۳ سال پرداخت نکرده‌است. در واقع مدال بازی‌های آسیایی تأثیری بر رشد واترپلو در این مدت نداشته‌است.

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود


مربی تیم‌ملی واترپلو ادامه داد: تصمیم‌سازی‌ها اشتباه است. مگر وزارتخانه‌ها دولتی نیستند؟ قرار نیست که تمام کمک‌ها و حمایت‌ها مالی باشد، وزارت‌خانه می‌تواند برای قهرمانان خود امنیت شغلی و حمایت‌هایی برای مسکن و ازدواج در نظر گیرد. تسهیلاتی این چنینی مهم است اما این اتفاق نیز رخ نداد تا ملی‌پوشان حداقل از آینده خود آسوده‌خاطر باشند. فدراسیون به‌تنهایی کارهایی انجام می‌دهد اما بودجه فدراسیون به‌اندازه کافی نیست .

رضایی در پایان تاکید کرد: همیشه می‌گفتند پس‌از کسب مدال توجه خواهند کرد اما مدال را نیز به دست آوردیم و هیچ اتفاقی رخ نداد. وزیر ورزش در این مدت کاری انجام نداد و الان نیز از وزارت‌خانه رفتنی است. رییس کمیته ملی المپیک نیز از بازی‌های آسیایی تا به امروز فقط یک‌بار از تیم‌ملی دیدار کرد. آیا فقط حضور یک‌بار رییس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم‌ملی واترپلو عادلانه است؟ اگر مدیر یک رشته ورزشی قرابت و دوستی با رییس کمیته نداشته باشد نباید توجهی به آن رشته ورزشی صورت گیرد؟ صالحی امیری درحال‌حاضر ۲۰ نصیحت به وزیر جدید ورزش انجام داده‌است آیا خودش یکی از این نصیحت‌ها را اجرایی کرده‌است؟ صالحی امیری چقدر عدالت را در سایر رشته‌های ورزشی رعایت کرد که امروز از توضیح عادلانه صحبت می‌کند؟ دیگر وقت آن رسیده که نگاه عادلانه‌ای به رشته‌های ورزشی صورت گیرد. فوتبال که برای خود یک وزارت‌خانه جدا است اما حداقل سایر رشته‌های ورزشی را به‌صورت عادلانه نگاه کنند.

کد خبر 5293829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha