۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

هدف از تبلیغات ضد واکسن آسیب به سلامت جامعه است

هدف از تبلیغات ضد واکسن آسیب به سلامت جامعه است

قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد که داستانهای نادرست درمورد واکسن به خطری برای سلامت مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم صبح چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه روند بستری بیماران هنوز نزولی نشده است گفت: بیش از دو ماه است که درگیر پیک پنجم بیماری کرونا هستیم؛ در حال حاضر ۹۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۳۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از فوتی‌های کرونا افرادی هستند که دیر به مراکز آموزشی درمانی جهت درمان مراجعه کرده‌اند.

قدیر با اشاره به تزریق بیش از ۴۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در روزهای گذشته در استان قم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم به دنبال کاهش سن واکسیناسیون در استان است تا سرعت این اقدام پیشگیرانه و ملی در قم افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هدف از تبلیغات ضد واکسن را آسیب به سلامت جامعه عنوان و یادآوری کرد: متأسفانه در فضای مجازی محتواهای منتشر می‌شود که علمی نیست و باعث کاهش رقبت مردم برای تزریق واکسن می‌شود در حالی که باید گفت از زمان اتمام واکسیناسیون در بهداشت و درمان خوشبختانه شاهد بیماری شدید در بین این افراد نبودیم.

قدیر ادامه داد: این روزها که همه‫ گیری ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان باعث رنج و نگرانی شده است، پرهیز از تجمعات از مهم‌ترین پیشگیری‌های این بیماری ناشناخته محسوب می‌شود تا با توجه به سرعت انتشار و سرایت این بیماری، کشور با آماجی از مبتلایان و درنتیجه ناتوانی سیستم درمانی و وقوع بحران مواجه نشود.

کد خبر 5294521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha