۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵

از سوی وزارت خزانه داری ؛

آمریکا از تحریم چهار شهروند ایرانی خبر داد

آمریکا از تحریم چهار شهروند ایرانی خبر داد

آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم چهار فرد ایرانی با طرح ادعای «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار فرد ایرانی با طرح ادعای «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» خبر داد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که «علیرضا شاهواروقی فراهانی»، «محمود خاضعین»، «امید نوری» و «کیا صادقی» با وزارت اطلاعات و امنیت ایران برای ربایش یک تبعه ایرانی-آمریکایی همکاری کرده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین در این بیانیه ادعا کرده که این اقدامات، نظم بین‌المللی قانون‌محور را تهدید کرده و امنیت و صلح جمعی را به خطر می‌اندازند.

براساس تحریم‌های اعلام شده، دارایی‌های افراد تحت تحریم در خاک آمریکا مسدود خواهد شد و این افراد حق معامله با اتباع و شرکت‌های آمریکایی را نخواهند داشت.

این بیانیه همچنین شرکت‌ها و افراد آمریکایی را از تعامل و ارتباطات مالی با افراد تحت تحریم منع و هرگونه معامله با آن‌ها را نقض قانون عنوان کرده است.

با این حال در این بیانیه به مدارک لازم در ارتباط با ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه چهار شهروند ایرانی اشاره‌ای نشده است.

این نخستین بار نیست که دولت واشنگتن با طرح اتهامات واهی علیه شهروندان و اتباع ایرانی اقدام به اعمال تحریم می‌کند و تا کنون خزانه داری آمریکا هم در دولت ترامپ و هم در دولت بایدن و حتی پیش از آن‌ها با اعمال برخی تحریم‌ها در تلاش برای اعمال محدودیت برای شهروندان و اتباع ایرانی بوده است.

کد خبر 5296093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حميرا IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      از كل ماجرا كسى خبر نداره ولى بعنوان يك ايرانى كه سالها در امريكا زندگى كردم و با سيستم انجا اشنايى كامل دارم اينو ميدونم كه تهمت زدن نادرست به هر كسى حتى خود امريكايى از طرف مقامات دولتى كار سختى نيست چون نه كسى دنبالش ميره نه كمكى هست كه بخواى نقص ادعا را ثابت بكنى و بر ان أساس هم حكم صادر ميشه