۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۷

مهر گزارش می‌دهد؛

کرونا همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

کرونا همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

ایلام-وضعیت کرونا در استان ایلام هنوز بحرانی است، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های استان از بیماران کرونا کامل شده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: تقویم همچنان روزهای کرونایی را یکی پس از دیگری به ثبت می‌رساند و همچنان متأسفانه شاهد ابتلاء و مرگ‌های کرونایی در ایلام هستیم.

اما آنچه در این روزها پررنگ بود و خبرهای آن در بین شهروندان ایلامی دست به دست می‌شد، فوتی‌های خانوادگی بود که متأسفانه بارها رخ داد و چندین خانواده به دلیل کرونا جان خود را از دست داد و داغ بازماندگان را دو چندان کرد.

جای سوال اینجاست آیا با وجود این خبرهای تلخ فوتی‌های خانوادگی کرونایی، باز هم نمی‌توان عده‌ای را قانع کرد که کرونا یک شوخی نیست و مثل آب خوردن دارد قربانی می‌گیرد.

دیگر فقط افراد مبتلا شده به کرونا دسته جمعی نیست بلکه فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ایلام هم دارد به سمت جمعی و خانوادگی می‌رود.

روزهای سختی برای همه مردم است، اما اگر این شرایط سخت را بپذیرند و برای خلاصی از آن پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت کنند، می‌توان امید داشت آمارها کاهش یابد و زودتر از این وضعیت سخت عبور کرد.

در حال حاضر آمارهای مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۴ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده و فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۹۶۹ نفر رسیده است.

تزریق واکسن کرونا به عشایر استان ایلام

این روزها تیم‌های پزشکی با حضور در محل اتراق عشایر دوردست آبدانان تزریق واکسن کرونا را شروع کردند. مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان دارای حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت هستند که تاکنون حدود سه هزار نفر از این جمعیت در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

کرونا همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

ساسان رشیدی افزود: تیم‌های سلامت شامل پزشک، مراقبین سلامت، نیروهای فوریت پزشکی و بهورز برای واکسیناسیون عشایر به این مناطق می‌روند.

وی تصریح کرد: عشایر به دلیل اینکه دارای راه‌های صعب العبور و مشکلات خاص خود هستند، ممکن است نتوانند به شهر برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی شاهد ریشه کن شدن بیماری کرونا باشیم.

ظرفیت بیمارستان دهلران کامل است

رئیس بیمارستان شهدای دهلران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و عده‌ای از مردم همچنان بی‌خیال و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

اردشیر احمدی افزود: در حال حاضر ۶۰ بیمار بستری در بخش کرونا داریم و ظرفیت بیمارستان کامل است و تخت خالی برای بیماران نداریم.

وی گفت: به علت اینکه بخش‌های ایزوله ظرفیت آنها پر شده هم اکنون ۱۶ بیمار بستری داریم که در این بخش خدمات دهی به بیماران انجام می‌گیرد.

کرونا همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها

وی ادامه داد: به رغم تلاش شبانه روزی کادر درمان در راستای نجات جان بیماران کرونایی اما می‌طلبد که شهروندان با رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و کادر درمان را یاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز روز گذشته در مورد واکسیناسیون در استان اظهار کرد: افزایش سرعت واکسیناسیون به روزانه پنج الی شش هزار دز در روز رسیده است اما برخی از واکسن‌ها با کمبود مواجه ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر تأمین و تزریق شوند.

جمیل صادقی فر اضافه کرد: هم اکنون با کمبود واکسن در استان مواجه ایم و امیدواریم وزارت بهداشت سهم واکسن استان را افزایش دهد.

آمارها نشان می‌دهد، هر روز بر تعداد بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افزوده شده و روزهای تلخی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند.

شمار بستری بیماران حاد تنفسی نیز افزایش یافته و بستری مشکوک نیز همانند روزهای گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

کد خبر 5296210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha