۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۱۱

سرپرست شبکه بهداشت خرمشهر:

سهمیه رایگان اکسیژن به خرمشهر نرسید

سهمیه رایگان اکسیژن به خرمشهر نرسید

خرمشهر- سرپرست شبکه بهداشت خرمشهر گفت: ستاد مبارزه با کرونای خوزستان مصوب کرده که بیمارستان‌های استان اکسیژن رایگان دریافت می‌کنند ولی در خرمشهر هر لیتر اکسیژن ۶ هزار تومان خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هنگامه پروین شامگاه شنبه در جلسه ستاد کرونای خرمشهر اظهار کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونا در روزهای اخیر هر سه روز یک بار ۶ تن اکسیژن در خرمشهر مصرف می‌شود که با توجه به هزینه صرف شده این رقم قابل ملاحظه است.

وی به ارائه آخرین آمار شمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۷ بیمار در بخش بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر بستری هستند؛ همچنین ۱۶۴ بیمار خدمات سرپایی دریافت می‌کنند و ۲۸ بیمار حاد کرونایی نیز در این بیمارستان وجود دارد.

سرپرست شبکه بهداشت خرمشهر به تجهیزات درمانی برای خدمات‌دهی مطلوب به بیماران کرونایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ابتدای شروع بیماری کرونا ۶ تخت آی سی یو و ۵۴ تخت بستری در بیمارستان ولی‌عصر (عج) وجود داشت اما اکنون شمار تخت‌های بستری به ۱۳۳ تخت و تخت اورژانس از ۱۲ تخت به ۶۸ تخت رسیده و ۴۰ تخت نیز در مصلای مسجد جامع بر شمار تخت‌های بیمارستانی خرمشهر افزوده شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک مخزن اکسیژن مایع ۱۲ تنی و یک مخزن ۶۰۰ لیتری نیز به مدار اضافه شد و مخزن ۳۵۰ لیتری در روزهای آتی وارد مدار می‌شود.

پروین نیز همکاری دیگر دستگاه‌ها را برای تجهیز بیمارستان خرمشهر یادآور شد و گفت: در ماه گذشته مصوباتی مبنی بر تهیه تجهیزات لازم برای بیمارستان خرمشهر از سوی ادارات مصوب شد که بیشتر ادارات کمک‌های لازم را در این زمینه انجام دادند.

کد خبر 5296916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha