۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۵

در پاسخ به تذکر سلیمی؛

قالیباف: دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را نمی‌دهند

قالیباف: دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را نمی‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را به هیچ وجه نمی‌دهند و نمی‌گذاریم که در فرآیند تولیدات داخلی کشورمان اشکالاتی به وجود آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: شنیده ایم که شرکت سامسونگ و ال جی با شرایط عجیب و غریب قصد بازگشت به ایران را دارند در حالی که آنان چندی پیش ایران را ترک کردند و بازگشت آنان با این شرایط عجیب پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: طبق شنیده ها قرار بر این است که به جای پول های بلوکه شدن ایران در کره جنوبی، محصولات کره ای وارد کشورمان شود و این فضا را آمریکایی ها ایجاد کرده اند که این مسئله محقق شود، اما به اعتقاد بنده نباید مورد پذیرش قرار گیرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد که بالغ بر ۱۹ میلیون لوازم خانگی تولید می کنند و در این شرایط ضرورت ندارد شرکت های خارجی که ایران را ترک کرده اند، قصد حضور مجدد در ایران را داشته باشند.

سلیمی گفت: شرکت هایی چون سامسونگ و ال جی به ایران خیانت کردند و نباید به آنان اجازه بازگشت به کشورمان داده شود.

قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: قطعاً این دقت وجود دارد چرا که در حوزه صنعت لوازم خانگی، خودمان گام های بزرگی را در داخل کشور برداشته ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی اجازه تضعیف تولید داخلی را به هیچ وجه نمی دهند و نمی گذاریم که در فرآیند تولیدات داخلی کشورمان اشکالاتی به وجود آید.

کد خبر 5297109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha