۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸

استاندار زنجان:

شهرک‌های صنعتی زنجان گزارش کامل از آخرین وضعیت زمین ها بدهد

شهرک‌های صنعتی زنجان گزارش کامل از آخرین وضعیت زمین ها بدهد

زنجان-استاندار زنجان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تا فردا باید گزارش کامل از آخرین وضعیت زمین‌های موجود در شهرک‌های صنعتی را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر یکشنبه در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل استانداری زنجان گفت: بارها طی دو سال گذشته خواسته شده که زمین‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که واگذار شده به صورت شفاف، تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تا فردا باید گزارش کامل از آخرین وضعیت زمین‌های موجود در شهرک‌های صنعتی را ارائه دهند، اظهار کرد: با متخلفان این حوزه که اخلال‌گر هستند نه مثل افراد عادی بلکه مثل متخلفان گردن‌کلفت باید برخورد شود.

استاندار زنجان به طرح‌های جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: ارائه آمار بسیار مهم است چرا که آمار، زبانی است که یک عدد به اندازه یک کتاب می‌تواند حرف داشته باشد.

حقیقی تاکید کرد: باید مشخص شود که چه کسانی زمین‌ها را به عنوان واحد تولیدی، خریداری کرده اما سپس یا فروخته و یا تغییر کاربری داده است و این افراد باید تنبیه شوند.

وی بر لزوم ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و افزود: شفافیت یعنی اینکه مساحت کل زمین‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و میزان واگذاری آن و همچنین میزان فروخته شده و یا تغییر کاربری شده‌ها مشخص شود تا تعیین تکلیف کرده و با متخلفان در این زمینه برخورد شود.

استاندار زنجان ابراز داشت: هیچکس نباید جرات تغییر کاربری زمین‌های شهرک‌های صنعتی را داشته باشد.

حقیقی گفت: برای افرادی که زمین‌ها را در سال‌های گذشته خریداری کرده‌اند نباید هیچ فرصتی داده شود و فقط برای افرادی که زمین‌ها را در یک سال منتهی به شیوع کرونا خریداری کرده‌اند می‌توان مهلت داد و به زمین‌هایی که مجوز احداث واحد داده شده باید تاکنون اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: فقط به زمین‌هایی که خریداری شده و با شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌اند می‌توانیم مهلت بدهیم و غیر از آن تخلف است.

کد خبر 5297520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha