۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۹

سخنگوی شورای شهر اراک اعلام کرد؛

تخلف و ترک فعل در ۳ پروژه عمرانی بزرگ در اراک

تخلف و ترک فعل در ۳ پروژه عمرانی بزرگ در اراک

اراک- سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک از تخلف و ترک فعل در سه پروژه عمرانی مهم شهر اراک شامل پروژه باغ ایرانی، رودکنار دره گردو و پیاده راه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خسروانی در گزارشی که از کمیسیون نظارت شورای شهر اراک در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده با اشاره به خلف وعده و ترک فعل در چند پروژه عمرانی در شهرداری اراک، آورده است: یکی از موضوعات مهمی که در کمیسیون نظارت و پیگیری شورا مورد بررسی قرار گفته است، ترک فعل‌ها و کوتاهی‌های صورت گرفته در پرونده سه پروژه عمرانی مهم شهر اراک شامل پروژه باغ ایرانی، رودکنار دره گردو و پیاده راه سازی است.

وی ادامه داد: متأسفانه علی رغم اینکه قرارداد در سال ۹۹ منعقد شده و حدود یکسال از زمان آن می‌گذرد، پروژه‌ها تعطیل هستند و پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده است.

سخنگوی شورای شهر اراک تصریح کرد: این اتفاق زمانی اتفاق افتاده است که پیمانکار از کارفرما که شهرداری اراک است پیش پرداخت قابل توجهی دریافت کرده که بسیار عجیب است.

خسروانی می‌افزاید: با توجه به اینکه این پروژه‌ها شرایط تبدیل شدن به ماده ۴۶ را داشته‌اند اما در مدیریت قبلی شهرداری این اتفاق نیفتاده است و عجیب است که علی رغم تذکرات مکرر و جدی به پیمانکار مبنی بر تبدیل کار به ماده ۴۶ اما مجدد با او نشست برگزار می‌شود و توافق نامه امضا می‌شود اما به همان هم عمل نمی‌شود و امروز شهر از بابت این پروژه‌ها متضرر شده است.

وی اظهار کرد: این پرسش مطرح می‌شود چه کسانی پشت سر انعقاد این قرار داد با این شرکت بوده‌اند؟ چرا ۳ پروژه عمرانی به شرکتی واگذار شده که توان اجرایی نداشته است؟ چرا به پیمانکار پیش پرداخت قابل توجه پرداخت شده است؟ آیا شهرداری برای همه پروژه‌ها پیش پرداخت این چنینی داشته است؟

سخنگوی شورای شهر اراک ادامه داد: اول باید تخلفات ماده ۴۶ احصا و به سرعت به ماده ۴۷ ارجاع شود تا پس از پاسخ، نسبت به ضبط ضمانت نامه‌های پیمانکار اقدام شود. هر چند که شنیدم به شکل عجیبی یکی از ضمانت نامه‌های پیمانکار به علت عدم تمدید، ابطال شده است.

خسروانی در پایان بیان کرد: تلاش اعضای شورا زمانی مثمر ثمر خواهد بود که روح حاکم بر شهرداری اراک یک روح فساد ستیز باشد که با انتخاب یک شهردار فساد ستیز، روزنه‌های فساد را در شهرداری خواهیم بست.

کد خبر 5297862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند اراک IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      نفرمودند که احتمالا از طرف اسراییل و صهیونیسم جهانی آموزش دیده‌اند و مأموریت داشتند؟