۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

در سازمان جنگل ها؛

نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز برگزار می شود

نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز برگزار می شود

نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز؛ با عنوان «هر ایرانی یک درخت» با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی و تشکل های مردمی در محل سازمان جنگل ها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جنگل‌ها، نشست هماهنگی پویش ملی ایران سبز؛ با عنوان «هر ایرانی یک درخت» با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی در محل سازمان جنگل‌ها برگزار می‌شود.

این نشست که روز چهارشنبه هفدهم شهریور برگزار می‌شود نمایندگان ۶۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی در آن حضور دارند. مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان جلوه‌ای از همبستگی و وفاق ملی جهت ایجاد فضای سبز و پوشش گیاهی و تقویت فرهنگ خود اتکایی از جمله اهدافی است که در پویش ملی ایران سبز دنبال می‌شود.

این طرح در سال ۱۳۹۰ بر اساس ماده ۱۵ قانون افزایش بهره وری و دستور مقام معظم رهبری، سازمان جنگل‌ها را موظف کرد سرانه جنگل کشور را از ۱۷۰۰ متر مربع به ۲۵۰۰ متر مربع افزایش دهد.

منابع طبیعی تا کنون در قالب این طرح ۱۵۰ میلیون نهال در کشور کاشته است.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال به مناسبت هفته درختکاری یک نهال بصورت نمادین می‌کارند و تاکید ایشان دعوت از آحاد مردم برای کاشت درخت است. ایشان در یکی از بیانات شأن در تاریخ چهادهم اسفند ماه سال ۱۳۹۲ پس از کاشت یک اصله نهال فرمودند: از مردم خواهش می‌کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمّیّت بدهند. «هر ایرانی یک درخت» که گفته می‌شود و در زبان‌ها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایّام - که ایّام درختکاری و فصل درختکاری است -هرچه می‌توانند کاشت درخت را افزایش بدهند.

طرح پویش ملی ایران سبز؛ با عنوان «هر ایرانی یک درخت» از آذرماه سال جاری آغاز و تا اردی بهشت ماه سال آینده با توجه به شرایط آب و هوایی استان‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5298132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha