۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۴۷

پس از انصراف از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی؛

حکم کمیته المپیک علیه جودوکار الجزایری صادر شد

حکم کمیته المپیک علیه جودوکار الجزایری صادر شد

کمیته بین المللی المپیک پس از پایان رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی حکمی جودوکار الجزایری را به دلیل عدم رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های ورزشی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کمیته بین‌المللی المپیک حکم نهایی خود را علیه جودوکار الجزایری که از رویارویی با نماینده ورزشی رژیم صهیونیستی انصراف داده بود، صادر کرد.

بر اساس این گزارش کمیته مذکور مقرر کرده است تا «فتحی نورین» جودوکار الجزایری به دلیل عدم قرار گرفتن در برابر حریف اسرائیلی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۱۰ سال از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شود.

این حکم پس از آن صادر شد که فتحی نورین با رضایت شخصی خود و اظهار این نکته که نمایندگان صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد، با اعلام انصراف از قرار گرفتن در برابر حریف خود در مسابقات المپیک توکیو از دور مسابقات کنار رفت.

«فتحی نورین» جودوکار الجزایری پیش‌تر در مصاحبه با خبرنگاران از تصمیم خود و مربی‌اش دفاع و آن را برای ملت الجزایر افتخارآمیز توصیف کرد.

وی تأکید کرد: «من خوشحالم از اینکه باعث برافروخته شدن خشم صهیونیست‌ها شده‌ام. این روزها تماس‌های دل گرم کننده بی شماری از جهان اسلام دریافت می‌کنم».

این ورزشکار الجزایری در پایان بیان کرد: «وقتی متوجه شدم قرعه مسابقه بعدی من به حریفی از رژیم صهیونیستی خورده است، شوکه شدم؛ اما با این حال در اتخاذ این تصمیم، تردید نکردم».

این جودوکار الجزایری در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه پرس تی وی عنوان کرده بود: «نمی‌خواهم دستانم به مسابقه با نماینده رژیمی که افراد بی‌گناه را می‌کشد، آلوده شود.».

فتحی نورین در مصاحبه با رابرت کارتر، خبرنگار پرس تی‌وی افزود: «باید در مقابل ورزشکاری از رژیم اسرائیل که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده، قرار می‌گرفتم. رژیمی که افراد بی‌گناه را می‌کشد و آنها را از خانه‌شان بیرون می‌کند. به همین دلیل نمی‌خواهم دستانم به مسابقه با کسی که نماینده چنین رژیمی است، آلوده شود. نمی‌خواهم چنین مسابقه‌ای زیر پرچم الجزایر که حامی نهضت فلسطین است، رخ دهد».

رسانه‌های اسرائیلی پیش تر این اقدام ورزشکاران اسلامی و عربی را از تانک و تسلیحات نظامی هم خطرناک‌تر توصیف کرده بودند.

کد خبر 5299503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      دمش گرم خیلی مرده