۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

استاندار گیلان:

ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی رویکرد مهم در گیلان است

ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی رویکرد مهم در گیلان است

شفت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه برنج مهم ترین رویکرد در استان است، گفت: در این راستای اصلاح ساختار صنایع تبدیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از یک کارخانه شالیکوبی در شهرستان شفت با اشاره به اینکه بهره برداری از چنین طرح‌هایی در اشتغال و معیشت مردم بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج از مهم‌ترین رویکردها در استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۵۰۰ کارخانه شالیکوبی در استان گیلان فعال هستند، افزود: از این تعداد تاکنون بیش از ۶۰۰ کارخانه ساختار خود را برای بهبود کیفیت برنح تولیدی اصلاح کرده‌اند.

استاندار گیلان ادامه داد: تلاش شده در اصلاح ساختار کارخانجات شالیکوبی از روش‌های روز دنیا استفاده شود تا آسیب پذیری محصول استراتژیک برنج به پایین حد خود برسد.

وی به کارخانه شالیکوبی بهره برداری شده اشاره و اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

زارع از صاحبان کارخانجات شالیکوبی خواست تا برای بهبود عملکرد خود و کاهش ضایعات برنج و تولید یک محصول با کیفیت با توجه به حمایت‌های دولت از این بخش اقدامات لازم برای اصلاح ساختار کارخانه خود را انجام دهند.

وی همچنین به بهره برداری از طرح گازرسانی روستاهای شفت نیز اشاره و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در این زمینه سطح شاخص بهره برداری مردم همه شهرهای استان گیلان یکسان و بالاتر از میانگین کشوری باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه شهری شاخص برخورداری شهروندان حدود ۱۰۰ است، گفت: در حوزه روستایی نیز این شاخص حدود ۹۷ درصد است در این میان شاخص برخورداری شهرستان شفت در هر دو حوزه از میانگین استانی کمتر است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه ریزی های لازم برای گازرسانی به روستاهای شهرستان شفت در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر شاخص گازرسانی روستایی در شفت با اقدامات صورت گرفته به ۹۲ درصد رسیده است.

کد خبر 5300703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha