نماینده شورای دموکراتیک سوریه:

آمریکا تصمیم به ترک سوریه را گام به گام اجرایی کند

آمریکا تصمیم به ترک سوریه را گام به گام اجرایی کند

نماینده شورای دموکراتیک سوریه در سخنانی تأکید کرد: «ارتش آمریکا پیش از اقدام به خروج از سوریه می‌بایست کُردهای سوری را از تصمیم نهایی خود با خبر سازد و این تصمیم را گام به گام اجرا کند».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در پی خروج نظامیان ارتش آمریکا از خاک افغانستان نماینده شورای دموکراتیک سوریه خطاب به سران ایالات متحده تأکید کرد که «مقامات واشنگتن باید پیش از خروج از سوریه، به ما اطلاع دهند».

«بسام صقر» عضو هیأت رئیسه و نماینده این شورا در واشنگتن با ادعای اینکه فقدان حضور آمریکا در سوریه به مثابه یک خلاء امنیتی بزرگ در این کشور است، افزود: «ارتش آمریکا پیش از اقدام به خروج از سوریه می‌بایست کُردهای سوری را از تصمیم نهایی خود با خبر سازد و این تصمیم را گام به گام اجرا کند».

صقر در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک نیز مطرح کرد: «ما می‌دانیم که آمریکایی‌ها دیر یا زود سوریه را ترک می‌کنند، اما از آنها می‌خواهیم تا زمان دستیابی به یک توافق فراگیر سیاسی در سوریه باقی بمانند».

گفتنی است که روز گذشته (جمعه) در پی شورش زندانیان زندان غویران، بالگردهای آمریکایی به طور پیوسته بر فراز شهر حسکه سوریه در شمال شرقی این کشور به پرواز درآمدند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد: در پی شورش زندانیان داعشی در داخل زندان غویران در شمال شرقی سوریه، آژیرهای خطر به صدا درآمدند. زندانیان با انتقال شأن به اماکن تحت کنترل ارتش آمریکا در مناطق دیگر مخالفت کرده بودند.

بر اساس گفته این منابع، مردم محله‌های غویران و الزهور در شهر حسکه با شنیدن صدای بالگرد و آژیرهای خطر احساس وحشت کرده بودند.

لازم به ذکر است که بزرگترین زندان زندانیان گروه تروریستی داعش در محله‌های غویران و الزهور در شمال شرقی سوریه قرار دارد که حدود ۵ هزار داعشی در آنها نگه داری می‌شوند.

کد خبر 5301526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha