۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

افراد بستری در آی سی یو در زنجان شرایط خوبی ندارند

افراد بستری در آی سی یو در زنجان شرایط خوبی ندارند

زنجان-معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: افرادی که امروز در بخش آی. سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند، شرایط خوبی ندارند.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر از بیماران در بخش آی. سی.یو مراکز درمانی استان بستری بوده و شرایط خوبی ندارند، اظهار کرد: یکی از انتظارات امروز ما این است که بیماران همکاری لازم را در روند توزیع با کادر درمانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعلاً ظرفیت بستری بیمارستان‌های استان زنجان تکمیل نشده و این حاکی از آن است که علی‌رغم آمار بالای بستری‌ها، ظرفیت خوبی در این زمینه در استان برای مراکز درمانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با این وجود شرایط امروز حاکم بر بیمارستان‌ها باعث شده است تا شرایط برای کادر درمان سخت‌تر از گذشته شود.

این مسئول با یادآوری اینکه هنوز وضعیت بیمارستان‌های استان به مرحله فوق‌حاد نرسیده است، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت خوبی با عنوان نقاهت‌گاه در استان زنجان ایجاد شده است، به طوری که طبق آخرین آمار در این زمینه، حدود ۴۰۰ تخت خالی در نقاهت‌گاه‌های استان داریم و این خود می‌تواند ظرفیت بزرگی در خصوص بستری بیماران باشد.

آرمانی‌کیان با اشاره به اینکه استان زنجان هنوز در زمینه کرونا به مرحله فوق‌حاد نرسیده است، افزود: با وجود اینکه هنوز ظرفیت بیمارستان‌های استان پر نشده و می‌توان نسبت به پذیرش بیماران اقدام کرد اما این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شرایط موجود یاعث شده است تا کادر درمان دوران سختی را پشت سر بگذارند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه همکاری مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده است تا شاهد کاهش آمار مرگ و میز در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک‌های گذشته باشیم، بیان کرد: تلاش شده است تا مشکلات در حوزه بیماران کرونایی از جمله تامین کپسول اکسیژن برطرف شود.

کد خبر 5301652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha