۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۷

نماینده مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد؛

تبدیل منطقه ثامن مشهد به منطقه توریستی بی‌هویت

تبدیل منطقه ثامن مشهد به منطقه توریستی بی‌هویت

مشهد ـ نماینده مردم مشهد و کلات گفت: اگر به منطقه ثامن رسیدگی نشود این بخش از مشهد تبدیل به یک منطقه توریستی بی‌هویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی شامگاه شنبه در آئین تکریم و معارفه شهردار مشهد مقدس، با بیان این‌که امروز در مدیریت شهری مشهد، روز قابل توجهی است، اظهار کرد: مشهد مقدس در سال‌های گذشته شهرداران سخت کوش و پر تلاشی را به خود دیده است از جمله آقای کلایی که شهرداری پرتلاش و خوش‌نام بود.

وی ادامه داد: شهر مقدس مشهد این ویژگی را دارد که هرکسی در هرکجای این شهر و در هر کدام از سطوح مدیریتی و کارگزاری، خدمتی را متقبل می‌شود، این احساس را پیدا می‌کند که خادم حضرت رضا (ع) و خادم زائران این مضجع شریف است، به همین دلیل پذیرش مسئولیت در این شهر ویژه، الزامات خاص خودش را هم دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حکومت جمهوری اسلامی، همه‌جا کم‌کاری ممنوع است خاطرنشان کرد: اینجا شهری است که به دلیل انتصابش به حضرت رضا (ع) همه باید کار کنند و معتقدم این امر ویژه مسئولان نیست، شهروندان نیز باید احساس میزبانی زائران حضرت را داشته باشند که بسیاری از مشهدی‌ها این حس را داشته و دارند.

لزوم توجه به منطقه ثامن مشهد

وی به نکات مطرح شده در جلسه نمایندگان مجلس با اعضای شورای ششم پیرامون حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: ۱۰ سال است این نکته را مکرر در هر جایی احتمال اثرگذار بودن وجود داشته، مطرح کردم، ۷ سال پیش نیز یکی از نطق‌های میان دستور خود را در مجلس به منطقه پیرامونی حرم مطهر اختصاص دادم و گفتم می‌خواهم راجع به یک قطعه زمین بهشتی با شما صحبت کنم، راجع به «منطقه ثامن»، استمداد کردم و گفتم اگر به این منطقه نرسیم، این منطقه تبدیل به یک منطقه توریستی بی‌هویت می‌شود.

بحرینی افزود: این مطلب را خدمت سه رئیس جمهور، آقای احمدی نژاد، آقای روحانی و آقای رئیسی در کسوت تولیت آستان قدس رضوی عرض کردم، گفتم اثر این امانتی که در اختیار شماست تا هزار سال آینده باقی ست، وضعیتی پیش آمده که می‌شود کارهای مهمی در اینجا کرد.

وی با بیان این‌که ۹ سال است در منطقه ثامن خطای راهبردی اتفاق می‌افتد که این خطا راهبردی امروز در حال تصحیح شدن است، تصریح کرد: دوران شورای چهارم و پنجم، دوران بلاتکلیفی منطقه ثامن بود؛ طرحی به نام طاش در اختیار بود اما طرحی نبود که به‌عنوان نقشه راه بتواند این منطقه را به مهم‌ترین منطقه مذهبی کشور تبدیل کند؛ اتفاقات بدی رقم خورد و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، واقعأ اجرا نشد.

همه مشهد باید رنگ و بوی امام رضا (ع) بگیرد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به موارد متعدد فشار به ساکنان این منطقه برای فروش املاک خود اشاره و اضافه کرد: امروز این پرچم به دست آقای ارجائی رسیده، منطقه ثامن با همه کاستی‌های گذشته در اختیار شماست با این تفاوت که امروز شورای عالی معماری و شهرسازی سندی را به استاندار ابلاغ کرده که بر اساس این سند، می‌توانید منطقه ثامن را آن‌طور که شایسته آن است، احیا کنید.

وی متذکر شد: این انفصال عجیب به وجود آمده بین اماکن متبرکه و پشت دیوارهای اماکن متبرکه را باید مدیریت کرد، نباید کسی که از این مرکز نور، از حرم مطهر و امکان متبرکه خارج می‌شود فکر کند وارد محیط عجیب و غریبی شده، تمام اطراف حرم و همه مشهد باید رنگ و بوی حرم داشته باشد.

کد خبر 5302538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha