۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴

معاون آب منطقه ای فارس خبر داد؛

نجات ۱۳ رودخانه و آبراهه فارس از تخریب متجاوزان

نجات ۱۳ رودخانه و آبراهه فارس از تخریب متجاوزان

شیراز - معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس گفت: گروه های گشت و بازرسی طی چندین عملیات مانع از برداشت های غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر ۱۰ رودخانه و سه آبراهه استان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کرامت الله کریمی مزیدی، گفت: طی چندین عملیات، گروه‌های بازرسی و گشت آب منطقه‌ای فارس، مانع از برداشت‌های غیرمجاز مصالح شن و ماسه از بستر ۱۰ رودخانه و سه آبراهه استان شدند.

وی تصریح کرد: رودخانه‌ها یکی از غنی‌ترین منابع حیاتی به شمار می‌روند.متاسفانه ضربه‌ای که افراد متجاوز با برداشت مصالح بر بستر آنها وارد می‌کنند، تغییر شکل رودخانه‌ها و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد که در هنگام وقوع سیلاب سبب خسارات جانی و مالی می‌گردد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس افزود: در روزهای اخیر بستر ۱۳ رودخانه و آبراهه استان دستخوش برداشت‌های غیرمجاز مصالح شن وماسه شد و به همین خاطر با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دادیم.

کریمی مزیدی تاکید کرد: در عملیات مقابله با این جرایم حوزه منابع آب، ضمن توقف برداشت‌های غیرمجاز ماشین آلات و دستگاه‌های متجاوزان شامل سه دستگاه کامیون در بستر رودخانه تنگ ترکی در ایج استهبان و یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون در بستر آبراهه لارستان به پارکینگ انتقال داده شد.

وی ادامه داد: آبراهه‌های فصلی جویم، فسا، قطب آباد در جهرم و شیخ احمدی خاوران در خفر و رودخانه‌های لارستان، دروا در زرین دشت، حنا در استهبان، صادق آباد، مانیان و شور در جهرم (دو بار تجاوز در مناطق تی چنگ و علویه)،قره آغاچ در خفر، و تنگ ترکی در استهبان از دست درازی در امان ماندند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس هشدار داد: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس به طور شبانه روزی جرایم حوزه سواحل و رودخانه‌های استان را رصد می‌کنند و با متجاوزان و متصرفان حریم و بستر این منابع حیاتی به صورت بسیار جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 5302881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha