۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۰۴

فرماندار انزلی:

هنر نقش انکار ناپذیری در تکامل اجتماعی دارد

هنر نقش انکار ناپذیری در تکامل اجتماعی دارد

انزلی- فرماندار انزلی با اشاره به نقش هنر در فرهنگ سازی، گفت: هنر نقش انکار ناپذیری در تکامل اجتماعی دارد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل میر غضنفری عصر یکشنبه در دیدار با اعضای انجمن سینمای جوان انزلی با تبریک فرا رسیدن روز سینما، اظهار کرد: در صورت استفاده درست از هنر می‌توان مشکلاتی که جامعه با آن رو به رو است حل کرد.

وی افزود: متأسفانه ذات هنر با ذات دولت سازگار نیست و تاریخ ارتباط بین هنر و دولت نشان داده که در هیچ مقطع زمانی ارتباط خوبی بین هنر و دولت‌ها وجود نداشته به گونه‌ای که یا هنر در خدمت حاکمیت و دولت قرار گرفته یا حاکمیت، دولت را ابزار کرده تا از آن برای کسب منافع خویش بهره مند شود.

میر غضنفری به نقش مهم هنر در فرهنگ سازی بین افراد جامعه اشاره کرد و ادامه داد: هنر مانند یک زبان، نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و یکی از ابزارهای مهم پیشرفت بشریت بوده است.

فرماندار انزلی با بیان اینکه جامعه بدون هنر روح پرنشاطی ندارد، تاکید کرد: هنر نیرومندترین وسیله ارشاد و تبلیغ و برنده‌ترین سلاح برای مبارزه با شرک و نفاق و فساد اخلاقی بوده و همواره به عنوان مؤثرترین و کارآمدترین ابزار در تربیت نسل‌های هر جامعه به کار گرفته می‌شود.

میرغضنفری به نقش سینما در زندگی اجتماعی اشاره و اضافه کرد: سینما رسانه‌ای نافذ و تعیین‌کننده بوده و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سینما مخاطبان خاص خود را دارد نمی‌توان تأثیر سینما را بر زندگی نادیده گرفت.

کد خبر 5303293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha