۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

استاندار هرمزگان:

هشت پروژه احداث آب‌شیرین‌کن در هرمزگان در حال اجرا است

هشت پروژه احداث آب‌شیرین‌کن در هرمزگان در حال اجرا است

 بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: هشت پروژه احداث آب شیرین‌کن با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و با ظرفیت ۲۲هزار و ۶۰۰ مترمکعب در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: در جلسه قبلی با توجه به ذخیره منابع آبی استان هرمزگان و بررسی مصارف مقرر شد که نیمی از شبکه شمالی میناب در کشت اول اقدام به کشت محصولات کنند.

وی ادامه داد: پس از نزول نعت الهی طی چند روز گذشته، این مصوبه اصلاح شد و شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان برای تامین آب تمام اراضی شبکه شمالی یعنی سه هزار و ۵۰۰ هکتار تلاش خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای طرح‌های نوین آبیاری در شبکه شمالی، تصریح کرد: با توجه به شرایط آبی دشواری که استان هرمزگان در حال تجربه است ضروری است که سازمان جهاد کشاورزی الگوی کشت مناسبی را برای اراضی هر منطقه در نظر بگیرد و برای تامین آب به شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای تامین آب ارائه کند.

همتی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه آب شرب هرمزگان، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار مثبتی در استان هرمزگان در زمینه تامین آب شرب شهری و روستایی انجام شده است و در تلاش هستیم که با سرعت بخشیدن به کار مشکلات مردم با سرعت بیشاری حل شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ طرح آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیارد تومان در هرمزگان در حال اجراست، اذعان کرد: پروژه‌های تامین آب شرب هم‌اکنون در ۱۰ شهرستان استان هرمزگان و ۵۰۰ روستا در حال انجام است که در برخی از این پروژه از دو جبهه و به صورت شبانه روز فعالیت در حال انجام است.

استاندار هرمزگان افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مشکل تامین آب شرب روستاهای غرب جاسک، سیریک، میناب، رویدر، جناح، پارسیان و روستاهای قشم مرتفع خواهد شد.

همتی با اشاره به یارانه‌های دولتی که در قالب خرید تضمینی آب به استان ارائه می‌شود، گفت: هم‌اکنون اقدامات لازم برای خرید تضمینی ۱۴ هزار متر مکعب آب در راستای آب‌رسانی به روستاهای شهرستان قشم انجام شده است.

وی استفاده از آب دریا را برای مراکز جمعیتی مستقر در نوار ساحلی را یک نوع ضرورت دانست و عنوان کرد: هشت پروژه آب شیرین‌کن با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شرکت توسعه زیرساخت نباید خود را محدود به تامین و انتقال آب ببیند، اظهار کرد: این شرکت علاوه بر اینکه وظیفه ساماندهی فاضلاب بندرعباس را بر عهده دارد، مطالعات لازم را برای تامین کمبود برق صنایع غرب با در نظر گرفتن توسعه در افق پنج ساله انجام دهد.

همتی کاهش بار از نیروگاه‌های تولید برق استان هرمزگان از جمله مزایای این اقدام دانست و اظهار کرد: در این صورت استان هرمزگان تا سالیان آینده با مشکل کمبود برق روبرو نخواهد بود.

وی ادامه داد: استان هرمزگان برای تحقق برنامه‌های خود نظیر تولید ۱۰ میلیون تن فولاد و انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید نیازمند تامین برق است که در اولین گام به دنبال راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات و واگذاری آن به شرکت تامین و توسعه زیرساخت هستیم.

کد خبر 5303463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha