۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

در واکنش به گزارش مهر؛

مجری طرح چغندرقند: قیمت خرید تضمینی چغندر اصلاح می‌شود

مجری طرح چغندرقند: قیمت خرید تضمینی چغندر اصلاح می‌شود

یک مقام مسئول گفت: کشاورزان از قیمت خرید تضمینی اعلام شده چغندرقند که توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام شده رضایت ندارند و این قیمت براساس هزینه‌های تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما، پیمان حصادی افزود: شورای قیمت‌گذاری اخیراً قیمت هزار و ۴۷۵ تومان را برای خرید تضمینی چغندرقند اعلام کرده که این قیمت با توجه به شرایط رقابتی و هزینه‌های تولید برای این محصول مناسب نیست و بیشتر کشاورزان از قیمت اعلام شده ناراضی‌اند.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر همین اساس برای تغییر رویکرد در این حوزه برنامه‌ریزی شده و با توجه به این که هنوز تا زمان برداشت چغندرقند بهاره زمان داریم این قیمت تا بهمن ماه اصلاح می‌شود.

حصادی افزود: در همین راستا هزینه‌های تولید و شرایط رقابتی در این حوزه برای تعیین قیمت خرید تضمینی در اولویت خواهد بود.

وی گفت: امسال در راستای خودکفایی شکر گام بسیار بلندی برداشته شده و حداقل یک میلیون و هشتصد هزار تن تولید این محصول در کشور محقق خواهد شد، این در حالی است که نیاز کشور به این محصول بین دو میلیون و دویست تا دو میلیون و سیصد هزار تن است.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به شرایط مناسب تولید چغندرقند امسال حداقل ۵ و نیم میلیون تن چغندرقند بهاره و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن چغندرقند پاییزه و در مجموع حدود ۷ میلیون تن چغندرقند برداشت می‌شود که این آمار مناسبی برای تولید این محصول در کشور است.

به گزارش مهر، اخیراً بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانجات تولیدکننده قند و شکر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تناسب در قیمت گذاری محصولات استراتژیک برای سال زراعی آینده رعایت نشده و رشد چند برابری نرخ محصولات رقیب چغندر قند موجب کاهش تولید و از دست رفتن خودکفایی می‌شود، خواستار اصلاح نرخ خرید تضمینی چغندر قند شده بود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

کد خبر 5303710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha